Archiwum

Biuro Supertour

Zakup biletów lotniczych  komunikacji krajowej i międzynarodowej, kolejowych, autobusowych i promowych komunikacji międzynarodowej oraz usługi wizowania paszportów

W wyniku rozstrzygnięcia zamówienia publicznego Nr DZP-371-107/2013 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na sprzedaż i dostarczanie biletów lotniczych komunikacji krajowej i międzynarodowej, kolejowych i autobusowych oraz promowych komunikacji międzynarodowej oraz usługi wizowania paszportów została zawarta umowa z Przedsiębiorstwem Turystyczno-Handlowym Supertour Sp. z o.o.

Okres trwania umowy: od 01.04.2014 do 01.04.2017.

Umowa ta stanowi, między innymi, że (§ 5):

„2.Kupującemu [UW] przysługuje prawo porównywania cen biletów lotniczych oferowanych przez Sprzedawcę z cenami biletów lotniczych oferowanych przez inne biura lub przez przewoźników w sprzedaży bezpośredniej, w tym przez Internet.

3. W przypadku stwierdzenia większej niż 3 % różnicy w cenie biletu lotniczego oferowanego przez Sprzedawcę w stosunku do ceny biletu oferowanej przez inne biuro lub przez przewoźnika, Kupujący ma prawo kupić bilet w innym biurze lub u przewoźnika.

4. Kupujący ma prawo do zmiany standardu usług przy wyborze połączenia lotniczego oraz do rezygnacji z usługi dostarczenia biletu i/lub wizy.”

Zgodnie z umową  Supertour zobowiązany jest także oferować bilety lotnicze przewoźników nisko-kosztowych bez pobierania od Zamawiającego [UW] dodatkowej opłaty za pośrednictwo w ich zakupie i wystawieniu.

Lista kontaktowa Supertour

Supertour Lufthansa City Center
Ul. Grójecka 5
pon. – pt.: 10.00– 18.00, sob.: 10.00 – 14.00
Tel. alarmowy poza godzinami pracy biura: 0 668 694 260.

UWAGA 1

  1. W przypadku stwierdzenia większej niż 3% różnicy w oferowanych cenach biletu lub zamiaru kupna biletu w innym biurze lub bezpośrednio u przewoźnika, należy wystąpić do Biura Współpracy z Zagranicą (także e-mailowo na adres: sylwia.salamon@adm.uw.edu.pl lub anna.jarczewska@adm.uw.edu.pl) z prośbą o wyrażenie zgody na kupno biletu w innym biurze /u przewoźnika, przekazując informację o obu cenach.
  2. Zgodnie z umową zawartą z Supertour, faktura może być wystawiona na Uniwersytet Warszawski tylko w przypadku opłaty należności przelewem bankowym lub kartą służbową Uniwersytetu Warszawskiego (nowość).
  3. Nowa umowa nie obejmuje zakupu krajowych biletów kolejowych i autobusowych (nowość).
  4. Podstawą wystawienia biletu jest złożenie w PTH Supertour (faksem lub osobiście) przez osobę wyjeżdżającą pisemnego zamówienia, którym jest formularz  Zlecenie zakupu biletu, podpisany przez osobę wyjeżdżającą, kierownika jednostki UW oraz osobę odpowiedzialną za sprawy finansowe lub, jeżeli dotyczy, Zlecenie na zakup biletu na przelot „tanią linią lotniczą”.
  5. Zastrzeżenia i uwagi dotyczące realizacji umowy lub współpracy z biurem Supertour prosimy kierować do Biura Współpracy z Zagranicą, do p. Anny Jarczewskiej, e-mail: anna.jarczewska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 007.

UWAGA 2 Procedura zakupu biletu kolejowego lub autobusowego komunikacji krajowej

  1. Na podstawie złożonego wniosku o oddelegowanie, na konto osoby wyjeżdżającej może zostać przelana zaliczka na pokrycie kosztów biletu lub może nastąpić wypłata gotówki w kasie wydziałowej/UW.
  2. Zaliczka na zakup biletu może być wypłacona z tzw. pogotowia kasowego danej jednostki UW.
  3. bilet kolejowy można zakupić w kasach  lub on line, wówczas faktura będzie wystawiona zgodnie z danymi wprowadzonymi do systemu rezerwacji.Bilety kolejowe relacji krajowej można kupić za pomocą systemu internetowej sprzedaży biletów e-IC poprzez stronę www.intercity.pl.Przez Internet można zakupić bilety jednorazowe na przejazd na odległość powyżej 50 km, na wszystkie pociągi Express InterCity (EIC) oraz Twoich Linii Kolejowych (TLK).Przed dokonaniem zakupu należy utworzyć własne konto, wypełniając formularz rejestracyjny online.Za elektroniczny bilet kolejowy można zapłacić kartą (systemy Visa, Meastro, MasterCard) lub przelewem online.W trakcie zakupu można „poprosić system” o wystawienie faktury VAT i przysłanie jej drogą elektroniczną lub pocztą.UWAGA: każdy bilet jednorazowy na przejazd koleją normalnotorową na odległość nie mniejszą niż 50 km, zakupiony w kasie kolejowej, jest fakturą. Do takich biletów nie są wystawiane faktury VAT.Przed dokonaniem zakupu biletu przez Internet polecamy zapoznanie się z informacjami i instrukcją na stronie: http://intercity.pl/pl/site/niezbednik-podroznego/ .

UWAGA 3 – Promocje specjalne

Biuro Supertour nie ma możliwości zakupu biletów oferowanych przez poszczególne linie lotnicze w ramach ich własnych promocji specjalnych.
Promocje te polegają na wpisaniu w trakcie rezerwacji  kodu zniżkowego (np. z okazji Walentynek, Dnia Kobiet) i są dostępne jedynie na stronie internetowej przewoźnika.

Wizowanie paszportów

Przedsiębiorstwo Turystyczno-Handlowe Supertour wygrało przetarg nieograniczony na sprzedaż i dostarczanie biletów lotniczych komunikacji krajowej i międzynarodowej, kolejowych i autobusowych oraz promowych komunikacji międzynarodowej oraz usługi wizowania paszportów

Dział wiz:
Iwona Rychlińska- tel.  22 55 66 321, iwona.rychlinska@supertour.pl

Wizy do Rosji
Od dn.01.08.12 uzyskanie wizy rosyjskiej wymaga dodatkowej opłaty w wysokości 105,14 PLN wprowadzonej przez Ambasadę Rosji.

Dotyczy to każdej wizy, także do tej pory bezpłatnej wizy naukowej.

Powyższa opłata nie jest pobierana jedynie w przypadku samodzielnej organizacji wizy, bez pośrednictwa biura podróży.

 

Komunikat z dnia 03.02.2017 r.

Komunikat Biura Supertour Zmiany w fakturowaniu biletów LOT

Supertour informuje, że w związku z ustawą o Jednolitym Pliku Kontrolnym, której zapisy od nowego roku objęły również Supertour, biuro zobowiązane jest do osobnego fakturowania sprzedaży własnej i agencyjnej na rzecz polskich podmiotów gospodarczych. Oznacza to w praktyce, że za zakupione w biurze Supertour bilety lotnicze na połączenia PLL LOT będą Państwo otrzymywali dwie faktury: jedną wystawianą przez naszą firmę w imieniu i na rzecz PLL LOT na kwotę biletu i drugą wystawianą w imieniu PTH „Supertour” na kwotę opłaty transakcyjnej. Oznacza to również, że Ci z Państwa, którzy otrzymywali faktury zbiorcze, będą otrzymywali teraz osobno faktury zbiorcze za bilety PLL  LOT i osobno za bilety innych linii lotniczych.

Komunikat z dnia 30.06.2016 r.

Komunikat Biura Supertour – Dodatkowa opłata za przeloty Norwegian airlines

Biuro Supertour informuje, że wszyscy pasażerowie, którzy podróżowali tanimi liniami Norwegian i odlatywali z lotnisk norweskich od 01.06.2016 r. będą obciążeni dodatkową opłatą w wysokości 80 NOK –ok 40 PLN.
Dotyczy to również pasażerów, którzy odbyli już podróż.
W związku z tym Biuro Supertour będzie zmuszone wystawić faktury za dodatkową opłatę.
Więcej informacji znajduje się  poniżej.

Drogi Kliencie,
Z dniem 1 czerwca 2016 r. został wprowadzony przez rząd norweski podatek pasażerski w wysokości 80 koron od każdego pasażera wylatującego z norweskiego lotniska. W przypadku lotów krajowych w Norwegii, będzie miał zastosowanie również VAT w wysokości 8 koron (NOK). Z tej opłaty zwolnieni są pasażerowie wylatujący ze Svalbardu i dzieci w wieku poniżej dwóch lat.
Przeczytaj informacje o nowym podatku tutaj.
Z przykrością informujemy, że jesteśmy zobowiązani pobrać ten podatek pasażerski w imieniu rządu norweskiego. Podatek przekazywany jest na rzecz skarbu państwa, a nie linii lotniczej Norwegian. Rząd norweski uchwalił nowy podatek z mocą wsteczną dla wszystkich pasażerów podróżujących od 1 czerwca 2016 r.
Aby przeprowadzić to jak najprościej dla wszystkich stron jesteśmy zmuszeni zastosować tę samą formę płatności, która została zastosowana przy zakupie biletów Norwegian. Transakcja zostanie przeprowadzona w krótkim czasie.
Wszystkie linie lotnicze usilnie próbowały zapobiec wprowadzeniu tego podatku, i jeszcze raz chcielibyśmy przeprosić za wszelkie niedogodności z tym związane.
Z poważaniem,
Norwegian

Komunikat z dnia 17.03.2016 r.

Biuro Supertour – zmiana lokalizacji oddziału w Atrium. Od 29.03.2016 zapraszamy do oddziału przy ul. Grójeckiej 5.

Biuro Supertour informuje, że oddział w Atrium (Al. Jana Pawła II 27)  zmienia dotychczasową lokalizację. Oddział w Atrium będzie czynny  jeszcze do 25.03.2016, do godz.13:00.

Od 29.03.2016 zapraszamy do oddziału przy ul. Grójeckiej 5, od poniedziałku do piątku w godz. 09:00 – 18:00, w soboty w godz.10:00-14:00. Wszystkie numery telefonów oraz adresy mailowe do pracowników biura Atrium pozostają bez zmian.
Oznacza to, że oddział przy ul. Grójeckiej 5 będzie jedynym biurem dostępnym dla osób, które osobiście załatwiają sprawy związane z przelotem oraz jedynym biurem dyżurującym w soboty.

Przypominamy, że głównym biurem, które realizuje zamówienia UW (mailem, faxem lub telefonicznie)  jest oddział przy ul. Niemcewicza 26 (pon- pt 09:00 – 18:00).
Osoby zainteresowane zakupem biletów PKP prosimy o mailowy/faxowy lub telefoniczny kontakt z biurem przy ul. Niemcewicza 26.
Możliwy jest osobisty odbiór biletów kolejowych, ale tylko w przypadku wcześniejszych  ustaleń mailowych/faxowych.

 

Komunikat z dnia 04.01.2016 r. 

PTH Supertour – nowe druki zlecenia zakupu biletu od 2016 roku

29 grudnia 2015 r. został podpisany z Przedsiębiorstwem Turystyczno – Handlowym „Supertour” Sp. z o.o. Aneks nr 1 do umowy nr DZP-362-107/2013 z dnia 7.03.2014 r., który wprowadza nowe druki „Zlecenia zakupu biletu” oraz „Zlecenia zakupu biletu na przelot tanią liną lotniczą”.
Modyfikacja druków podyktowana jest wymogami narzuconymi przez linie lotnicze podawania dodatkowych danych o pasażerach.

 

Komunikat z dnia 30.04.2015 r.

Zasady rezerwacji i realizacji zakupów dokonywanych za pośrednictwem PT-H Supertour

Biuro Współpracy z Zagranicą uprzejmie prosi o stosowanie poniższych zasad przy rezerwacji i realizacji zakupów dokonywanych za pośrednictwem PT-H Supertour:

  • Najdogodniejszą formą rezerwacji miejsca na przelot samolotem jest wysłanie e-maila na adres: bilety.lotnicze@supertour.pl.
  • Dla osób, które preferują kontakt telefoniczny pracownicy biura Supertour są dostępni pod numerem telefonu: 22 55 66 333 oraz pozostałymi numerami, zgodnie z wykazem.
  • Po otrzymaniu przez pracownika/studenta UW  informacji dot. ostatecznej wersji rezerwacji i jej sprawdzeniu, należy  przesłać zlecenie na zakup biletu najpóźniej w ostatnim dniu ważności rezerwacji.
  • Zakup biletów na loty tanimi liniami lotniczymi realizowany jest bez rezerwacji, po przesłaniu przez pracownika/studenta UW zlecenia zakupu biletu na przelot tanią liną lotniczą.
  • Zalecane jest wysyłanie zleceń zakupu drogą elektroniczną (skan zlecenia), ponieważ zlecenia wysłane faksem bywają nieczytelne.
  • Po otrzymaniu biletu należy sprawdzić zgodność danych (imię i nazwisko pasażera, trasa, rozkład lotów, bagaż)
  • W przypadku zamawiania biletu dla cudzoziemca należy wyraźnie zaznaczyć, co jest imieniem (imionami), co nazwiskiem.
  • Osoby, które nie otrzymają biletu w wersji elektronicznej w dniu wysłania zlecenia, proszone są o bezzwłoczne skontaktowanie się z biurem Supertour.
  • Osoby, które same opłacają podróż i otrzymują fakturę na nazwisko (nie na UW) proszone są o przesłanie potwierdzenia opłaty kosztów podróży przelewem w godzinach pracy biura, tj. w dni robocze  od 9:00 do 18:00.

Jednocześnie Biuro Współpracy z Zagranicą przypomina, że zgodnie z Umową zawartą z PT-H Supertour  (§5 pkt 3) pracownik/student UW ma prawo do zakupu biletów lotniczych oferowanych przez inne biuro lub przewoźnika jedynie w przypadku stwierdzenia większej niż 3% różnicy w cenie proponowanej przez Supertour.

UWAGA! Porównując ceny biletów należy uwzględniać standard podróży. Nie należy zatem porównywać ceny biletów oferowanej przez przewoźnika regularnego z ceną biletów oferowaną przez przewoźnika nisko kosztowego.

 

Komunikat z dnia 18.12.2014 r. 

Wizzair wycofał opłatę agencyjną dla biur podróży

Biuro Supertour zawiadamia, że linia lotnicza Wizzair wycofała naliczanie opłat agencyjnych (agency fee) przy zakupie biletów przez biura podróży.

W związku z powyższym ceny biletów w Biurze Supertour oraz opłat za bagaż nie różnią się od cen na stronie www.wizzair.com.

  • Supertour nadal ma możliwość zmiany nazwiska pasażera do 2 godzin po zakupie biletów.
  • wyszukania i sprawdzania wszystkich rezerwacji założonych przez Supertour.

 

Komunikat z dnia 03.07.2014 r.

Wizzair zmienia zasady rozliczania z biurami podróży

Biuro Supertour informuje, że od 01 lipca 2014 r. Wizzair zmienił politykę wobec biur podróży i przy zakupie biletu przez Biuro system automatycznie dolicza tzw. agency fee, jest to kwota ok 60 PLN np. na trasie Warszawa – Londyn.

W cenie zawarty  jest bezpłatny duży bagaż podręczny (max wymiary 56cmx45cmx25cm).

Kupując bilet, Supertour nie może w żaden sposób zrezygnować z opłaty za ten bagaż – tak więc pasażerowie, którzy nie potrzebują zabrać ze sobą większego bagażu podręcznego i tak płacą powiększoną kwotę.

W nowym systemie Supertour ma  możliwość:

  • zmiany nazwiska pasażera do 2 godz. po zakupie biletu
  • wyszukania i sprawdzenia wszystkich  rezerwacji założonych przez Supertour.

Z uwagi na w/w zmiany cena na przelot Wizzairem sprawdzana w Supertour i na stronie Wizzaira różni się. Jeżeli pracownicy nie przewożą powiększonego bagażu podręcznego, taniej jest zakupić bilet na stronie przewoźnika.

 

Komunikat z dnia 07.09.2015 r. 

Restrykcyjne regulacje LOT dotyczące terminu wystawienia biletu po dokonaniu rezerwacji

Biuro „Supertour” informuje o nowych, restrykcyjnych zasadach dotyczących terminu wystawienia biletów lotniczych LOT. W zależności od klasy rezerwacyjnej mają zastosowanie następujące zasady:

Klasy rezerwacyjne – C, D, A, P, Y, B, M:
bilet musi być wystawiony w ciągu 72 godz. od założenia rezerwacji.

Klasy rezerwacyjne – Z, R, E, H, K, Q:
bilet musi być wystawiony w ciągu 24 godz. od założenia rezerwacji.

Klasy rezerwacyjne – W, V, S, T:
rezerwacja i wystawienie biletu muszą nastąpić w tym samym dniu.

Klasy rezerwacyjne – O, U, L:
rezerwacja i wystawienie biletu muszą nastąpić w tym samym czasie.

W związku z powyższymi zmianami Biuro „Supertour” informuje, że:
– nie będzie możliwe odnawianie rezerwacji;
– po upływie równo 24 lub 72 godz. rezerwacje będą automatycznie anulowane przez LOT;
– w przypadku opcji rezerwacji i wystawienia biletu w tym samym czasie –rezerwacja bez wystawionego biletu zostanie automatycznie anulowana po 30 min. przez LOT.