Weber State University, Ogden, Utah – Stypendia dla studentów
Adres strony internetowej: https://www.weber.edu/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr zimowy 2025/2026 (25 sierpnia – 12 grudnia) lub letni (5 stycznia – 24 kwietnia, 2026)
Liczba miejsc: 2 miejsca jednosemestralne (do wykorzystania w semestrze zimowym lub letnim)
Dla kogo: studenci studiów I stopnia (po ukończeniu pierwszego roku studiów)
Uprawnione jednostki/dziedziny: zgodnie z dostępnymi kursami oferowanymi przez WSU Ogden Main Campus https://weber.edu/catalog (Kursy na Davis Campus są ograniczone. Dostępne programy na Davis Campus obejmują MBA, architekturę, technologię motoryzacyjną, zarządzanie budową i projektowanie wnętrz. Kursy oferowane przez Dumke College of Health Professions są niedostępne dla studentów z wymiany).
Warunki finansowe:
- Zwolnienie z opłat za kształcenie w uczelni goszczącej;
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student. Szacowany koszt utrzymania przez miesiąc to $900-$1300.
- Uczelnia przyjmująca pomaga w znalezieniu zakwaterowania, ale zakwaterowanie na kampusie nie jest gwarantowane (przykładowe, dostępne opcje: Wildcat Village lub University Village Community Guide (weber.edu).
- Student zakwalifikowany na wyjazd zobowiązany jest do wykupienie ubezpieczenia: Health Insurance Information
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 3,49);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
- Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach (w j. polskim)
- Certyfikat znajomości języka zgodnie z wymaganiami uczelni (min. B2): TOEFL: 61 min Internet-Based, 500 min. paper-based. IELTS: 6.0 min. Overall, 5.0 min. each section. Duolingo: 105 min
- Oświadczenie o posiadaniu środków finansowych zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej (minimum 6684 USD przy pobycie na 1 semestr, 13368 USD przy pobycie całorocznym).
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych.
- Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany.
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej.
- Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ).
- Nominowani studenci zobowiązani są dostarczyć uczelni przyjmującej następujące dokumenty (zgodnie z informacją na stronie WSU):
- Completed Application Form;
- Copy of the identification page of your passport;
- Bank statement and bank letter. W przypadku, gdy bank nie wyda zaświadczenia w języku angielskim, prosimy dołączyć tłumaczenie przysięgłe. Jeśli kwota wyrażona jest w PLN prosimy o dołączenie wydruku tabeli kursów walut z dnia wydania zaświadczenia – ze strony internetowej banku (minimum 6684 USD przy pobycie na 1 semestr, 13368 USD przy pobycie całorocznym);
- Financial guarantee form;
- Official transcripts.
- Proof of health insurance.
- Proof of English proficiency.
Termin zgłoszeń: poniedziałek 3 marca 2025 r, do godz. 12:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: ‘USA – Weber State University – semestr zimowy/letni 2025/2026’) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku decyzji o osobistym dostarczeniu zgłoszenia obowiązuje internetowa rezerwacja poprzez Terminarz BWZ (proszę wybrać pokój 24). Rezerwacji należy dokonać przed wizytą w naszym biurze.
Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, adres email: katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 48 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.