Weber State University, Ogden, Utah – Stypendia dla studentów

Adres strony internetowej: https://www.weber.edu/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr zimowy 2025/2026 (25 sierpnia – 12 grudnia) lub letni (5 stycznia – 24 kwietnia, 2026)
Liczba miejsc: 2 miejsca jednosemestralne (do wykorzystania w semestrze zimowym lub letnim)
Dla kogo: studenci studiów I stopnia (po ukończeniu pierwszego roku studiów)
Uprawnione jednostki/dziedziny: zgodnie z dostępnymi kursami oferowanymi przez WSU Ogden Main Campus https://weber.edu/catalog (Kursy na Davis Campus są ograniczone. Dostępne programy na Davis Campus obejmują MBA, architekturę, technologię motoryzacyjną, zarządzanie budową i projektowanie wnętrz. Kursy oferowane przez Dumke College of Health Professions są niedostępne dla studentów z wymiany).

Warunki finansowe:

  • Zwolnienie z opłat za kształcenie w uczelni goszczącej;
  • Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student. Szacowany koszt utrzymania przez miesiąc to $900-$1300.
  • Uczelnia przyjmująca pomaga w znalezieniu zakwaterowania, ale zakwaterowanie na kampusie nie jest gwarantowane (przykładowe, dostępne opcje: Wildcat Village lub University Village Community Guide (weber.edu).
  • Student zakwalifikowany na wyjazd zobowiązany jest do wykupienie ubezpieczenia: Health Insurance Information

Wymagane dokumenty:

  1. Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
  2. Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 3,49);
  3. List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
  4. Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach (w j. polskim)
  5. Certyfikat znajomości języka zgodnie z wymaganiami uczelni (min. B2): TOEFL: 61 min Internet-Based, 500 min. paper-based. IELTS: 6.0 min. Overall, 5.0 min. each section. Duolingo: 105 min
  6. Oświadczenie o posiadaniu środków finansowych zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej (minimum 6684 USD przy pobycie na 1 semestr, 13368 USD przy pobycie całorocznym).

Uwagi:

  • Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych.
  • Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany.
  • Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
  • Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej.
  • Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ).
  • Nominowani studenci zobowiązani są dostarczyć uczelni przyjmującej następujące dokumenty (zgodnie z informacją na stronie WSU):
  1. Completed Application Form;
  2. Copy of the identification page of your passport;
  3. Bank statement and bank letter. W przypadku, gdy bank nie wyda zaświadczenia w języku angielskim, prosimy dołączyć tłumaczenie przysięgłe. Jeśli kwota wyrażona jest w PLN prosimy o dołączenie wydruku tabeli kursów walut z dnia wydania zaświadczenia – ze strony internetowej banku (minimum 6684 USD przy pobycie na 1 semestr, 13368 USD przy pobycie całorocznym);
  4. Financial guarantee form;
  5. Official transcripts.
  6. Proof of health insurance.
  7. Proof of English proficiency.

Termin zgłoszeń: poniedziałek 3 marca 2025 r, do godz. 12:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: ‘USA – Weber State University – semestr zimowy/letni 2025/2026’) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.

W przypadku decyzji o osobistym dostarczeniu zgłoszenia obowiązuje internetowa rezerwacja poprzez Terminarz BWZ (proszę wybrać pokój 24). Rezerwacji należy dokonać przed wizytą w naszym biurze.

Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, adres email: katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 48 22 55 24 082

Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.