University of Ottawa, Kanada – Stypendia dla studentów
Adres strony internetowej: www2.uottawa.ca
Liczba stypendiów i długość pobytu: 2 stypendia semestralne (semestr jesienny: wrzesień – grudzień 2022 r. lub zimowy: styczeń – kwiecień 2023 r.
Termin pobytu: rok akademicki 2022/23
Dla kogo: studenci studiów I, II stopnia i jednolitych magisterskich (wymagany ukończony pierwszy rok studiów w przypadku studiów I st. i j.m.)
Uprawnione jednostki UW: wszystkie w ramach dziedzin oferowanych przez uczelnię przyjmującą z wyłączeniem Faculty of Education (studia BA) i Telfer School of Management
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
Wymagane dokumenty:
w języku polskim:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez dziekana/prodziekana lub kierownika w przypadku samodzielnej jednostki UW;
- Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 3,49);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej.
W języku angielskim:
- Transcript of Records (jeśli w języku polskim – potwierdzone tłumaczenie);
- TOEFL, IELTS Certificate* – zgodnie z instrukcją
- Proposed courses list
*/ Można ubiegać się o studia w j. francuskim
Uwagi: w związku z rozszerzaniem się obszarów występowania koronawirusa SARS-Cov-2 na świecie istnieje ryzyko przesunięcia terminu wyjazdu lub jego odwołania. Podejmując decyzję o wyjeździe, należy liczyć się z ewentualnymi trudnościami z wyjazdem lub powrotem do kraju, ograniczeniami w ruchu lotniczym, obowiązkiem poddania się kwarantannie lub samoizolacji, a także przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych.
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca.
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody.
- Przed wyjazdem należy złożyć oświadczenie o świadomości konsekwencji decyzji o wyjeździe, w szczególności zagrożenia wynikającego z pandemii wirusa SARS-CoV-2 oraz wpływu na tok studiów w przypadku niezrealizowania planowanego programu studiów. UW nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje zdrowotne lub finansowe, poniesione podczas udziału w studiach częściowych za granicą.
Termin składania dokumentów do BWZ: 11.02.2022 r.
Dokumenty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (zaszyfrowany plik ze wszystkimi wymaganymi załącznikami) należy przesłać w formie elektronicznej na adres koordynatora wymiany używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§ 3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dn. 10.12.2020 r.)
W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rejestracja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 212).
Koordynator wymiany:
Monika Dąbrowska
email: monika.dabrowska@adm.uw.edu.pl, tel. 22.55.24.009.
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Stary BUW, pokój 212