Programy Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej

Granty Interwencyjne NAWA 2022 r. –  NABÓR WEWNĘTRZNY UW ROZSTRZYGNIĘTY

1 września ruszyła 2 tura naboru wniosków w konkursie GRANTY INTERWENCYJNE 2022 r. Nabór wniosków jest prowadzony przez NAWA w 2 turach w trybie ciągłym:

  1. od 28 marca do 30 czerwca 2022 roku do godz. 15:00:00 czasu lokalnego (Warszawa),
  2. od 1 września do 15 listopada 2022 roku godz. 15:00:00 czasu lokalnego (Warszawa),

lub do wyczerpania alokacji.

 

Każdy wnioskodawca może w 2022 roku złożyć maksymalnie 3 wnioski w obu turach łącznie.

Z powodu naboru ciągłego w NAWA do wyczerpania funduszy, nabór wewnętrzny UW polega na złożeniu w BWZ opieczętowanych wniosków o wyrażenie zgody na udział w projekcie (do wyczerpania limitu 3 wniosków). Zgody udziela właściwy prorektor.

W pierwszej turze (28 marca – 30 czerwca 2022) 3 jednostki UW otrzymały zgodę Władz UW na złożenie wniosków w konkursie GRANTY INTERWENCYJNE 2022 r., w związku z tym obecnie nie ma możliwości składania kolejnych wniosków przez jednostki UW.
Kolejny nabór NAWA spodziewany jest w roku 2023.

Wspólne projekty badawcze

Szczegółowe informacje są dostępne na stronie NAWA w zaproszeniach do składania wniosków dla poszczególnych krajów.

Wniosek o wyrażenie zgody na udział w projekcie z podpisem dziekana lub prodziekana prosimy przesłać do Biura Współpracy z Zagranicą (BWZ UW)  najpóźniej na 5 dni roboczych przed upływem terminu składania wniosków w NAWA.

Dodatkowo w celu uzyskania pełnomocnictwa  JM Rektora UW do złożenia wniosku w systemie elektronicznym NAWA, należy przesłać do BWZ, dwa dokumenty: wniosek o udzielenie pełnomocnictwa dla kierownika projektu oraz wzór pełnomocnictwa NAWA podpisane przez dziekana / kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej

  1. Koordynatorem w Projekcie może być osoba posiadająca minimum stopień doktora, zatrudniona przez Wnioskodawcę. Możliwe jest pełnienie funkcji koordynatora tylko w jednym Projekcie w danym konkursie.
  2. Złożenie wniosku możliwe jest po rejestracji w systemie NAWA dostępnym na stronie internetowej. Prosimy o zakładanie kont na adres e-mail założony w domenie uniwersyteckiej. Formularz wniosku znajduje się w górnej zakładce „Projekty i wnioski”, gdzie należy wybrać zakładkę „Złóż nowy wniosek”, a następnie wybrać odpowiedni konkurs.
  3. NAWA rozpatruje tylko wnioski złożone przez osoby upoważnione do reprezentowania Uniwersytetu Warszawskiego imiennym pełnomocnictwem Rektora UW.
  4. Wniosek wraz z załącznikami sporządzany jest w języku polskim. Wyjątek stanowi życiorys koordynatora z kraju partnerskiego oraz streszczenie Projektu stanowiące część wniosku (w języku angielskim).
  5. Nie przewidziano limitu wniosków składanych przez jednego Wnioskodawcę. Dopuszczalne jest złożenie jednego wniosku w ramach jednego projektu badawczego.
  6. Formą komunikacji z Wnioskodawcą jest system teleinformatyczny Agencji, a Wnioskodawca zobowiązany jest do regularnego sprawdzania w systemie teleinformatycznym statusu złożonego wniosku.
  7. System nie przewiduje wycofania wniosku – jeżeli przez przypadek zostanie wysłany wniosek niekompletny, to nie ma możliwości jego wycofania, ani uzupełnienia. Takie wnioski nie będą oceniane w konkursie. Przed wysłaniem wniosku można go bez żadnych konsekwencji usunąć z listy wniosków.

W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikiem NAWA wskazanym w zaproszeniu do składania wniosków dla danego kraju.

 

Program wymiany stypendialnej studentów i naukowców w ramach umów międzynarodowych– oferta wyjazdowa

Studenci, doktoranci i nauczyciele akademiccy zainteresowani udziałem w programie składają wnioski poprzez system elektroniczny NAWA. Do wniosku składanego online należy załączyć m.in. „Zgłoszenie z uczelni” podpisane przez przedstawiciela Biura Współpracy z Zagranicą.

W celu uzyskania podpisu należy przesłać do BWZ na adres na adres: anna.jarczewska@adm.uw.edu.pl wyraźny skan formularza „zgłoszenie z uczelni” wypełnionego przez osobę wnioskującą i podpisanego w dolnym, lewym rogu przez dziekana/kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej. Formularz jest dostępny na stronie BWZ w zakładce Formularze.

Szczegółowe informacje oraz regulamin programu są dostępne na stronie NAWA.

Program CEEPUS – Środkowoeuropejski Program Wymiany Uniwersyteckiej

Program CEEPUS jest programem współpracy wielostronnej w dziedzinie edukacji krajów Europy Środkowej, ustanowionym na podstawie wielostronnej umowy międzynarodowej.

Cel programu: wspieranie wymiany akademickiej w zakresie kształcenia i doskonalenia zawodowego studentów i nauczycieli akademickich z Albanii, Austrii, Bośni i Hercegowiny, Bułgarii, Czarnogóry, Chorwacji, Czech, Macedonii, Mołdawii, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Węgier oraz Kosowa.

W ramach programu:

  • tworzone są sieci współpracy międzyuczelnianej przy udziale partnerów z co najmniej trzech krajów. Można przystąpić do istniejącej sieci lub utworzyć nową sieć jako uczelnia koordynująca lub partnerska. Zasady tworzenia sieci w roku akademickim 2022/2023.
  • przyznawane są stypendia krótkoterminowe na realizację:

staży naukowych, studiów semestralnych i praktyk w ramach sieci akademickich
staży naukowych, studiów semestralnych i praktyk dla osób indywidualnych („Freemover”)
szkół letnich i intensywnych kursów

O stypendia mogą ubiegać się:

  • studenci
  • doktoranci
  • nauczyciele akademiccy

Więcej informacji o procedurach, sieciach, zasadach wnioskowania o fundusze
Przewodnik 2021-2022

Program jest koordynowany przez:
Polskie Biuro CEEPUS
ceepus@nawa.gov.pl
Telefon: 22-390-35-12
Kontakt w BWZ: Grażyna Andrejuk: grazyna.andrejuk@adm.uw.edu.pl; tel.: 22 55 20 434

 

 

 

Webinaria i szkolenia online Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej są dostępne na kanale NAWA w serwisie YouTube.