McGill University, Montreal, Kanada – Stypendia dla studentów

Adres strony internetowej: https://www.mcgill.ca/
Okres pobytu: rok akademicki 2023/2024
Liczba stypendiów i długość pobytu: 2 stypendia semestralne na wyjazd w semestrze zimowym (wrzesień-grudzień 2023) lub letnim (styczeń-kwiecień 2024).
Dla kogo: studenci od II roku (wymagany ukończony pierwszy rok studiów na UW w przypadku studiów I stopnia i jednolitych magisterskich)
Uprawnione jednostki UW: wszystkie w ramach dziedzin oferowanych przez uczelnię przyjmującą z zastrzeżeniem ograniczonej dostępności na zajęcia z dziedzin prawa, zarządzania i inżynierii.

Warunki finansowe:

  • Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
  • Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
  • Studenci mają obowiązek wykupić the McGill International Health Insurance Plan.

Wymagane dokumenty:

  1. Pozwolenie na wyjazd podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej/koordynatora ds. mobilności;
  2. Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (minimum 3,49);
  3. List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
  4. Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim);
  5. Potwierdzenie znajomości języka angielskiego (zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej).

Dokumenty wymagane przez uczelnię partnerską (zgodnie z informacją w McGill University Exchange Program Fact Sheet):

  1. Online application;
  2. Official letter of nomination;
  3. Proof of English Proficiency;
  4. Recent official transcript in English;
  5. Program specific documents (if applicable).

Uwagi:

  • Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych.
  • Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
  • Zatwierdzenie wybranych kursów oraz zaliczenie zajęć na UW za okres pobytu zagranicą należy uzgodnić z KJD lub koordynatorem ds. mobilności w jednostce macierzystej.
  • Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody.
  • Przed wyjazdem należy złożyć oświadczenie o świadomości konsekwencji decyzji o wyjeździe, w szczególności zagrożenia wynikającego z pandemii wirusa SARS-CoV-2 oraz wpływu na tok studiów w przypadku niezrealizowania planowanego programu studiów. UW nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje zdrowotne lub finansowe, poniesione podczas udziału w studiach częściowych za granicą.
  • Dokumenty wymagane przez uczelnię partnerską nominowany student powinien przesłać bezpośrednio do McGill w terminie do 01.04.2023 (wyjazd w semestrze zimowym) lub 01.10.2023 (wyjazd w semestrze letnim). Proszę nie przesyłać dokumentów wymaganych przez uczelnię partnerską do BWZ.
  • Więcej informacji dostępnych na stronie McGill University.

 

Termin składania dokumentów do BWZ: 14.02.2023 r. Dokumenty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Miejsce składania dokumentów:

Dokumenty (zaszyfrowany plik ze wszystkimi wymaganymi załącznikami) należy składać w formie elektronicznej na adres koordynatora wymiany używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)

W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 212).

Koordynator wymiany:
Karolina Trybowska-Greń, email: ktrybowska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Stary BUW, 2 piętro, pokój 212