Carleton University, Ottawa, Kanada – Stypendia dla studentów
Adres strony internetowej: https://carleton.ca/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr zimowy 2025/2026 (wrzesień – grudzień 2025)
Liczba miejsc: 4 stypendia jednosemestralne
Dla kogo:
- 3 miejsca jednosemestralne – studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (po ukończeniu pierwszego roku studiów)
- 1 miejsce jednosemestralne – studenci studiów II stopnia (po zaliczeniu pierwszego semestru)
Uprawnione jednostki/dziedziny: wszystkie (kursy niedostępne dla zagranicznych studentów studiów częściowych zostały wymienione na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/courses-not-available/)
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej;
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student https://admissions.carleton.ca/scholarships/usa-and-international-costs/;
- Studenci są zobowiązani do wykupienia University Health Insurance Plan (UHIP);
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 3,49);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej;
- Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach;
- Potwierdzenie znajomości języka angielskiego zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/#eligibility. Certyfikat potwierdzający zdany egzamin w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące przed datą złożenia dokumentów:
- dla studentów studiów licencjackich: TOEFL iBT 86; IELTS 6.5; CAEL 70
- dla studentów studiów magisterskich: TOEFL iBT 100; IELTS 8; CAEL 70; PTE 60
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
- Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany;
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej;
- Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ);
- Do 15.04.2025 nominowane osoby zobowiązane są dostarczyć uczelni przyjmującej komplet wymaganych dokumentów zgodnie z informacjami na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/. Lista wymaganych dokumentów:
- Formularz aplikacyjny;
- Certyfikat znajomości języka angielskiego (TOEFL, IELTS, or CAEL, PTE Academic) – w języku angielskim potwierdzający zdany egzamin w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące przed datą złożenia dokumentów;
- Transcript of Records w języku angielskim;
- Listę 10 wybranych przedmiotów w uczelni przyjmującej (https://calendar.carleton.ca/undergrad/courses/, https://calendar.carleton.ca/grad/courses/, kursy niedostępne dla zagranicznych studentów studiów częściowych zostały wymienione na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/courses-not-available/)
- Portfolio (dotyczy studentów aplikujących na takie kierunki jak: Architecture, Industrial Design lub Interactive Media Design);
- Dodatkowy egzamin (przesłuchanie) dla studentów aplikujących na performance courses in Music.
- Więcej informacji dostępnych jest na stronie uczelni partnerskiej oraz w Factsheet.
Termin zgłoszeń: piątek 24 stycznia 2025 r, do godz. 12:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: Kanada – Carleton University – semestr zimowy 2025/2026) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku decyzji o osobistym dostarczeniu zgłoszenia obowiązuje internetowa rezerwacja poprzez Terminarz BWZ (proszę wybrać pokój 24). Rezerwacji należy dokonać przed wizytą w naszym biurze.
Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.