Carleton University, Ottawa, Kanada – Stypendia dla studentów

Adres strony internetowejhttps://carleton.ca/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr zimowy 2025/2026 (wrzesień – grudzień 2025)
Liczba miejsc: 4 stypendia jednosemestralne
Dla kogo:

  • 3 miejsca jednosemestralne – studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (po ukończeniu pierwszego roku studiów)
  • 1 miejsce jednosemestralne – studenci studiów II stopnia (po zaliczeniu pierwszego semestru)

 Uprawnione jednostki/dziedziny: wszystkie (kursy niedostępne dla zagranicznych studentów studiów częściowych zostały wymienione na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/courses-not-available/)

Warunki finansowe:

Wymagane dokumenty:

  1. Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
  2. Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 3,49);
  3. List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej;
  4. Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach;
  5. Potwierdzenie znajomości języka angielskiego zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/#eligibility.  Certyfikat potwierdzający zdany egzamin w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące przed datą złożenia dokumentów:
    • dla studentów studiów licencjackich: TOEFL iBT 86; IELTS 6.5; CAEL 70
    • dla studentów studiów magisterskich: TOEFL iBT 100; IELTS 8; CAEL 70; PTE 60

 Uwagi:

  • Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
  • Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany;
  • Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
  • Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej;
  • Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ);
  • Do 15.04.2025 nominowane osoby zobowiązane są dostarczyć uczelni przyjmującej komplet wymaganych dokumentów zgodnie z informacjami na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/. Lista wymaganych dokumentów:
  • Więcej informacji dostępnych jest na stronie uczelni partnerskiej oraz w Factsheet.

Termin zgłoszeń: piątek 24 stycznia 2025 r, do godz. 12:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: Kanada – Carleton University – semestr zimowy 2025/2026) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.

W przypadku decyzji o osobistym dostarczeniu zgłoszenia obowiązuje internetowa rezerwacja poprzez Terminarz BWZ (proszę wybrać pokój 24). Rezerwacji należy dokonać przed wizytą w naszym biurze.

Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.