McGill University, Montreal, Kanada – Stypendia dla studentów
Adres strony internetowej: https://www.mcgill.ca/
Okres pobytu: rok akademicki 2024/2025
Liczba stypendiów i długość pobytu: 1 stypendium semestralne na wyjazd w semestrze zimowym lub letnim 2024/25.
Dla kogo: studenci od II roku (wymagany ukończony pierwszy rok studiów na UW w przypadku studiów I stopnia i jednolitych magisterskich)
Uprawnione jednostki UW: wszystkie w ramach dziedzin oferowanych przez uczelnię przyjmującą z zastrzeżeniem ograniczonej dostępności na zajęcia z dziedzin prawa, zarządzania i inżynierii.
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
- Studenci mają obowiązek wykupić the McGill International Health Insurance Plan.
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej/koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (minimum 3,49);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
- Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim);
- Potwierdzenie znajomości języka angielskiego (zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej).
Dokumenty wymagane przez uczelnię partnerską (zgodnie z informacją w McGill University Exchange Program Fact Sheet):
- Online application;
- Official letter of nomination;
- Proof of English Proficiency;
- Recent official transcript in English;
- Program specific documents (if applicable).
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych.
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
- Zatwierdzenie wybranych kursów oraz zaliczenie zajęć na UW za okres pobytu zagranicą należy uzgodnić z KJD lub koordynatorem ds. mobilności w jednostce macierzystej.
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody.
- Przed wyjazdem należy złożyć oświadczenie o świadomości konsekwencji decyzji o wyjeździe, w szczególności zagrożenia wynikającego z pandemii wirusa SARS-CoV-2 oraz wpływu na tok studiów w przypadku niezrealizowania planowanego programu studiów. UW nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje zdrowotne lub finansowe, poniesione podczas udziału w studiach częściowych za granicą.
- Dokumenty wymagane przez uczelnię partnerską nominowany student powinien przesłać bezpośrednio do McGill. Proszę nie przesyłać dokumentów wymaganych przez uczelnię partnerską do BWZ.
- Więcej informacji dostępnych na stronie McGill University.
Termin składania dokumentów do BWZ: 12.02.2024. Dokumenty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (jedna wiadomość ze wszystkimi wymaganymi załącznikami) należy składać w formie elektronicznej na adres bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl, używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)
W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 24).
Koordynator wymiany:
Anna Sadecka, email: anna.sadecka@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 008
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, pokój 24