Hokkaido University, Japonia

Adres strony internetowejhttps://www.global.hokudai.ac.jp/
Okres pobytu: semestr zimowy lub cały rok akademicki 2025/2026
Liczba stypendiów i długość pobytu: 5 stypendiów jednosemestralnych lub rocznych
Dla kogo:

  • Program SA&SRS – studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich i II stopnia (wymagane ukończenie I roku studiów);
  • Program JLCSP – studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (wymagane ukończenie II roku studiów);
  • Program HUSTEP – studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (wymagane ukończenie II roku studiów).

Uprawnione jednostki UW: wszystkie

Warunki finansowe:

  • Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
  • Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.

Wymagane dokumenty – w języku polskim:

  1. Pozwolenie na wyjazd podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej/koordynatora ds. mobilności;
  2. zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/sekretariat (minimum 3,49);
  3. list motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej;
  4. życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród;
  5. potwierdzenie znajomości języka angielskiego i/lub japońskiego (zgodnie z wymaganiami programu):

Wymagane dokumenty – w języku angielskim: lista i formularze zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie: https://www.global.hokudai.ac.jp/admissions/exchange-student-admissions/

Uwagi:

  • Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca.
  • Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
  • Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody.
  • Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną nominowany student powinien złożyć przez system aplikacyjny Hokkaido University do połowy lutego 2025 r. – dokładna data zostanie podana w późniejszym terminie (HUSTEP i JLCS) lub do połowy kwietnia 2025 r. – dokładna data zostanie podana w późniejszym terminie (SA&SRS)
  • Dodatkowe informacje zostaną przesłane nominowanym studentom.
  • Studenci nie mają możliwości zmiany programu po złożeniu dokumentów w konkursie wewnętrznym UW.

Termin składania wniosków do BWZ: 09.01.2025 r. do godz. 23:59. Dokumenty niekompletne, złożone po terminie lub przesłane na inny, niż wskazany w ogłoszeniu adres, zostaną odrzucone z powodu niespełnienia wymogów formalnych.

Miejsce składania dokumentów: Dokumenty (jedna wiadomość ze wszystkimi wymaganymi załącznikami w formacie PDF) należy składać w formie elektronicznej na adres bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl, używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)

W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 24).

Koordynator wymiany:
Dominika Frąk-Dudzińska, email: dominika.frak-dudzinska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 007
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, 2 piętro, pokój 24