Nagoya University

Adres strony internetowejhttp://en.nagoya-u.ac.jp/; https://nupace.iee.nagoya-u.ac.jp/en/
Liczba stypendiów, długość pobytu, termin stypendium: 1 stypendium semestralne 2022/23
Dla kogo: studenci studiów licencjackich i magisterskich
Uprawnione jednostki UW: wszystkie

Warunki finansowe:

  • Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej
  • Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student
  • Istnieje możliwość aplikowania o stypendium JASSO (za pośrednictwem uczelni japońskiej) – do konsultacji z uczelnią po uzyskaniu nominacji

Wymagane dokumenty:

  1. Pozwolenie na wyjazd podpisane przez dziekana/prodziekana wydziału lub kierownika w przypadku samodzielnej jednostki UW
  2. Propozycja Porozumienia o Programie Studiów (Learning Agreement) wraz z załącznikiem,
  3. Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat.
  4. List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim),
  5. Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim).
  6. Dokument potwierdzający znajomość języka obcego odpowiednio:

język angielski (wszyscy kandydaci): certyfikat TOELF iBT – 79 pkt, IELTS – min 6.0, TOEIC – min 780, lub CEFR – poziom B2; CET-6 485;

język japoński (kandydaci zainteresowani kursami w języku japońskim) dokument potwierdzający poziom znajomości j. japońskiego na poziomie N1  – level 1 of the Japanese Language Proficiency Test (JLPT)

 

Szczegóły programu wymiany:    Fact-sheet 2022-2023 link

Dokumenty wymagane do rejestracji przez uczelnię zagraniczną – lista i formularze zgodnie z informacjami na stronie: https://nupace.iee.nagoya-u.ac.jp/en/apply/procedures.html

  1. Study plan;
  2. Official transcript of academic records;
  3. Official certificate of enrolment as a student;
  4. Letter of Reference;
  5. Score sheet of internationally-recognised language proficiency test;
  6. Health certificate;
  7. Copy of the information page of the applicant’s passport;
  8. Identical photograph;
  9. Statement of bank account balance or scholarship.

 

Więcej informacji:

  • Studenci zobowiązani są do przygotowania porozumienia o programie studiów (LA) przed wyjazdem.
  • Zatwierdzenie wybranych kursów oraz zaliczenie zajęć na UW (egz., zaliczenia itp.) za okres pobytu są do uzgodnienia z władzami jednostki.
  • Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca.
  • Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
  • Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody.
  • Osoba nominowana będzie zobowiązana do złożenia przed wyjazdem oświadczenia o świadomości konsekwencji decyzji o wyjeździe, w szczególności zagrożenia wynikającego z pandemii wirusa SARS-CoV-2 oraz wpływu na tok studiów w przypadku niezrealizowania planowanego programu studiów. UW nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zdrowotne lub finansowe konsekwencje udziału studenta w częściowych studiach za granicą.
  • Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną nominowany student powinien złożyć w:

https://nupace.iee.nagoya-u.ac.jp/apply/  do 15 października 2022 r.

 

Uwagi:
W związku z epidemią koronawirusa SARS-Cov-2 istnieje ryzyko przesunięcia terminu wyjazdu lub jego odwołania. Podejmując decyzję o wyjeździe należy liczyć się z możliwymi trudnościami w wyjeździe lub powrocie do kraju, ograniczeniami w ruchu lotniczym, obowiązkiem poddania się kwarantannie lub samoizolacji, a także przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych.

 

Termin składania dokumentów w języku polskim: 16 września 2022 r.  Dokumenty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

Miejsce składania dokumentów:

Dokumenty (akceptowane będą wyłącznie skany PDF) proszę przesłać w formie elektronicznej na adres koordynatora wymiany używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)

W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 212).

Koordynator wymiany:

Grażyna Andrejuk
Biuro Współpracy z Zagranicą
00-927 Warszawa
Stary BUW, p.212
Tel.: 22 55 20 434
e-mail: grazyna.andrejuk@adm.uw.edu.pl