ITO Foundation
Uczelnia: jedna z wybranych uczelni w Japonii
Liczba stypendiów i długość pobytu: 1 stypendium na okres jednego roku akademickiego
Dla kogo: studenci studiów magisterskich
Termin stypendium: od semestru letniego lub zimowego 2023
Uprawnione jednostki UW: wszystkie
Wymogi formalne:
- obywatelstwo polskie, status studenta UW, bardzo dobre wyniki w nauce, umiejętność posługiwania się językiem japońskim nie jest niezbędna, lecz będzie preferowana;
- potwierdzenie przyjęcia na jednej z japońskich uczelni lub informacja dotycząca terminu zgłoszeń, przewidywanego terminu ogłoszenia wyników, opiekuna naukowego, jak również uzasadnienie wyboru uczelni (student kontaktuje się z japońskimi uniwersytetami niezależnie).
Warunki finansowe:
- stypendium miesięczne w wysokości 160 000 jenów (na początku jednorazowa wypłata 250 000 jenów, potem 160 000 jenów miesięcznie), pokrycie kosztów nauczania na uczelni japońskiej, zwrot kosztów podróży
Wymagane dokumenty – w języku polskim:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez dziekana/prodziekana wydziału lub kierownika w przypadku samodzielnej jednostki UW;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat;
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
- List rekomendacyjny (w języku polskim i angielskim/japońskim);
- Potwierdzenie znajomości języka angielskiego i japońskiego (zgodnie z wymaganiami programu);
- Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim).
Wymagane dokumenty – w języku angielskim: lista i formularze zgodnie z informacjami: link
- Application form 2023;
- Official academic transcript;
- One recommendation letter;
- Study proposal 2023;
- Two ID Photos;
- Admission to Japanese university.
Więcej informacji:
- Ostateczną decyzję o przyznaniu stypendium podejmuje ITO i przekazuje ją do uczelni macierzystej w marcu 2023.
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
- Osoba nominowana będzie zobowiązana do złożenia przed wyjazdem oświadczenia o świadomości konsekwencji decyzji o wyjeździe, w szczególności zagrożenia wynikającego z pandemii wirusa SARS-CoV-2 oraz wpływu na tok studiów w przypadku niezrealizowania planowanego programu studiów. UW nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zdrowotne lub finansowe konsekwencje udziału studenta w częściowych studiach za granicą.
- Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną nominowany student powinien złożyć do dnia 30 listopada 2022 r.
Uwagi: w związku z epidemią koronawirusa istnieje ryzyko przesunięcia terminu wyjazdu lub jego odwołania. Podejmując decyzję o wyjeździe należy liczyć się z możliwymi trudnościami w wyjeździe lub powrocie do kraju, ograniczeniami w ruchu lotniczym, obowiązkiem poddania się kwarantannie lub samoizolacji, a także przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych.
Termin składania dokumentów w języku polskim do BWZ: 31 października2022 r.
Dokumenty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Koordynator wymiany:
Grażyna Andrejuk
Biuro Współpracy z Zagranicą
Ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
Stary BUW, pokój 212
e-mail: grazyna.andrejuk@adm.uw.edu.pl
tel.: 22 55 20 434
Dokumenty (akceptowane będą wyłącznie oryginały) proszę przesłać na adres koordynatora wymiany. W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 212).