Celem Komponentu krajowego jest tworzenie warunków do rozwoju kariery naukowej stypendystów Programu Bekker NAWA, realizujących co najmniej 18-miesięczne projekty i planujących po powrocie do kraju stworzenie nowego, samodzielnego zespołu badawczego.
W ramach komponentu NAWA zapewnia finansowanie części ich wynagrodzenia po powrocie do polskiej instytucji szkolnictwa wyższego i nauki, przy zobowiązaniu tej instytucji do zatrudnienia Naukowca na okres co najmniej 12 miesięcy na pełen etat. Efektem tego działania będzie tworzenie przez Naukowców samodzielnych zespołów badawczych gotowych do realizacji kolejnych grantów badawczych.
Nabór wniosków w trybie ciągłym prowadzony jest od 2 czerwca 2025 roku do 3 listopada 2026 roku godz. 15:00:00 czasu lokalnego (Warszawa).
Wniosek składany jest nie wcześniej niż na 3 miesiące przed zakończeniem realizacji stypendium w programie Bekker NAWA i nie później niż 1 miesiąc po jego zakończeniu. Wnioski należy składać za pomocą systemu teleinformatycznego NAWA.
Szczegółowe informacje dotyczące wnioskowania oraz regulamin programu są dostępne na stronie NAWA.
Jednostki UW zainteresowane udziałem w programie prosimy o przesłanie do BWZ na adres bwz.nabory.projekty@uw.edu.pl następujących dokumentów:
- wypełnionego i podpisanego wniosku o wyrażenie zgody na udział w programie. Prosimy o załączenie wydruku przygotowanego wniosku NAWA lub, w przypadku jeśli wniosek nie jest gotowy, życiorysu naukowego Naukowca oraz opisu projektu;
- uzupełnionego i podpisanego przez dziekana/prodziekana wniosku o udzielenie stosownego pełnomocnictwa Rektora UW do złożenia wniosku w systemie elektronicznym NAWA, zgodnie z wymaganiami NAWA;
- uzupełnionych i zaparafowanych przez dziekana/prodziekana dokumentów:
- pełnomocnictwa (zostanie podpisane przez Rektora);
- oświadczenia o niewystępowaniu pomocy publicznej.
Ww. dokumenty prosimy przesłać w formie elektronicznej na adres bwz.nabory.projekty@uw.edu.pl najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym wysłaniem wniosku do NAWA.
Opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym Prorektora oświadczenie o niewystępowaniu pomocy publicznej oraz skan pełnomocnictwa zostaną odesłane do Państwa e-mailem.