Saitama University

Adres strony internetowejhttp://en.saitama-u.ac.jp/exchangeprograms/index/
Liczba stypendiów i długość pobytu: 2 stypendia jednosemestralne
Dla kogo: studenci studiów licencjackich i magisterskich
Termin stypendium: semestr zimowy 2022/23
Uprawnione jednostki UW: wszystkie

Warunki finansowe:

  • Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
  • Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.

Wymagane dokumenty:

  1. Pozwolenie na wyjazd podpisane przez dziekana/prodziekana wydziału lub kierownika w przypadku samodzielnej jednostki UW,
  2. Propozycja Porozumienia o Programie Studiów (Learning Agreement) wraz z załącznikiem,
  3. Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat.
  4. List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim),
  5. Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim) i Informacją o znajomości języka obcego (język angielski lub język japoński)

Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną: zgodnie z informacjami w FactSheet.

 Uwagiw związku z epidemią koronawirusa SARS-Cov-2 istnieje ryzyko przesunięcia terminu wyjazdu lub jego odwołania. Podejmując decyzję o wyjeździe, należy liczyć się z możliwymi trudnościami z wyjazdem lub powrotem do kraju, ograniczeniami w ruchu lotniczym, obowiązkiem poddania się kwarantannie lub samoizolacji, a także z koniecznością przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych.

  • Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca.
  • Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
  • Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody.
  • Osoba nominowana będzie zobowiązana do złożenia przed wyjazdem oświadczenia o świadomości konsekwencji decyzji o wyjeździe, w szczególności zagrożenia wynikającego z pandemii wirusa SARS-CoV-2 oraz wpływu na tok studiów w przypadku niezrealizowania planowanego programu studiów. UW nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zdrowotne lub finansowe konsekwencje udziału studenta w częściowych studiach za granicą.
  • Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną powinny zostać przesłane przez osoby nominowane do dnia 1 maja 2022r.
  • Formularze i dodatkowe informacje zostaną przesłane nominowanym studentom.

Termin składania wniosków do BWZ10 marca 2022 r. Dokumenty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (akceptowane będą wyłącznie skany PDF) proszę przesłać w formie elektronicznej na adres koordynatora wymiany używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)

W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 24).

Koordynator wymiany:

Grażyna Andrejuk
Biuro Współpracy z Zagranicą
Ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, pokój 24
e-mail: grazyna.andrejuk@adm.uw.edu.pl
tel.: 22 55 20 434