Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

ITO Foundation for International Education Exchange

Opublikowano: 29.07.2025

Uczelnia: jedna z wybranych uczelni w Japonii
Termin pobytu i długość pobytu: od semestru zimowego 2026/2027 na okres jednego roku akademickiego
Liczba miejsc: 1 stypendium
Dla kogo: studenci studiów magisterskich*
Uprawnione jednostki/dziedziny: wszystkie

Warunki finansowe: Stypendium miesięczne w wysokości 160 000 jenów miesięcznie, pokrycie rzeczywistych kosztów nauczania na uczelni japońskiej do wysokości 2 000 000 jenów rocznie, zwrot poniesionych kosztów podróży w obie strony, jednorazowa wypłata 250 000 jenów na początku pobytu na zakup odzieży.

Wymogi formalne:

  • obywatelstwo polskie, status studenta UW przez cały okres planowanego pobytu, bardzo dobre wyniki w nauce, umiejętność posługiwania się językiem japońskim nie jest niezbędna, lecz będzie preferowana;
  • potwierdzenie przyjęcia na japoński uniwersytet, na którym kandydat będzie studiował. Jeśli kandydat nie został jeszcze przyjęty w momencie składania wniosku, należy podać informacje dotyczące terminów aplikowania w formularzu Application form 2026.

Wymagane dokumenty:

  1. Pozwolenie na wyjazd, podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej / koordynatora ds. mobilności;
  2. Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (minimum 3,49);
  3. List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
  4. Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim);
  5. Potwierdzenie znajomości języka angielskiego i japońskiego (zgodnie z wymaganiami programu);
  6. List rekomendacyjny (w języku polskim i angielskim/japońskim).

Wymagane dokumenty w języku angielskim (składają wyłącznie zakwalifikowani studenci): lista i formularze zgodnie z informacjami zawartymi w Guideline 2026:

  1. Application form 2026;
  2. Two ID Photos;
  3. Official academic transcript;
  4. One official recommendation letter;
  5. A study proposal;
  6. Admission to Japanese university.

 Kryteria oceny:

  1. Uzasadnienie wyboru uczelni/instytucji / motywacja – 0-5 pkt
  2. Średnia ocen z całego okresu studiów – 0-3 pkt
  3. Dotychczasowe osiągnięcia – 0-3 pkt
  4. Znajomość języka obcego, zgodnie z wymaganiami uczelni przyjmującej – 0-3 pkt

Każdy członek zespołu oceniającego może przyznać maksymalnie 14 pkt.

 Uwagi:

  • * Osoby, które w terminie aplikowania studiują, prowadzą badania lub pracują w Japonii, nie kwalifikują się do złożenia wniosku.
  • Ostateczną decyzję o przyznaniu stypendium podejmuje ITO Foundation na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych i przekazuje ją do uczelni macierzystej w marcu 2026.
  • Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnię przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany.
  • Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
  • Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej.
  • Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ).
  • Dokumenty w języku angielskim wymagane przez uczelnię zagraniczną nominowany student powinien złożyć w BWZ UW do dnia 17.11.2025 r. Akceptowane będą wyłącznie oryginały.
  • Dodatkowe informacje zostaną przesłane nominowanym studentom.

Termin zgłoszeń: wtorek 07.10.2025 r. do godz. 10:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: ITO Foundation for International Education Exchange) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.

Koordynator wymiany:
Dominika Frąk-Dudzińska, email: dominika.frak-dudzinska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 007
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, 2 piętro, pokój 24