Carleton University, Ottawa, Kanada
Opublikowano: 29.07.2025
Adres strony internetowej: https://carleton.ca/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr letni 2025/2026 (styczeń – kwiecień 2026)
Liczba miejsc: 4 stypendia jednosemestralne
Dla kogo:
- 3 miejsca jednosemestralne – studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (po ukończeniu pierwszego roku studiów)
- 1 miejsce jednosemestralne – studenci studiów II stopnia (po zaliczeniu pierwszego semestru)
Uprawnione jednostki/dziedziny: wszystkie (kursy niedostępne dla zagranicznych studentów studiów częściowych zostały wymienione na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/courses-not-available/)
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej;
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student https://admissions.carleton.ca/scholarships/usa-and-international-costs/;
- Studenci są zobowiązani do wykupienia University Health Insurance Plan (UHIP);
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 4,00);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
- Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach (w j. polskim)
- Potwierdzenie znajomości języka angielskiego zgodnie z wymaganiami dostępnymi na stronie uczelni partnerskiej: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/#eligibility. Certyfikat potwierdzający zdany egzamin w terminie nie dalszym niż 24 miesiące przed datą złożenia dokumentów:
-
- dla studentów studiów licencjackich: TOEFL iBT 86; IELTS 6.5; CAEL 70
- dla studentów studiów magisterskich: TOEFL iBT 100; IELTS 8; CAEL 70; PTE 60
Kryteria oceny:
- Uzasadnienie wyboru uczelni/instytucji / motywacja – 0-5 pkt
- Średnia ocen z całego okresu studiów – 0-3 pkt
- Dotychczasowe osiągnięcia – 0-3 pkt
- Znajomość języka obcego, zgodnie z wymaganiami uczelni przyjmującej – 0-3 pkt
- Rok studiów (priorytet dla studentów wyższych lat) – 0-1 pkt
Każdy członek zespołu oceniającego może przyznać maksymalnie 15 pkt.
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych.
- Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany.
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej: link
- Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ).
- Do 15.10.2025 nominowane osoby zobowiązane są dostarczyć uczelni przyjmującej komplet wymaganych dokumentów zgodnie z informacjami na stronie: link
- Więcej informacji dostępnych jest na stronie uczelni partnerskiej oraz w Factsheet.
Termin zgłoszeń: poniedziałek 18 sierpnia 2025 r, do godz. 10:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: Kanada – Carleton University – semestr letni 2025/2026) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.
Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.