Saitama University, Saitama, Japonia
Adres strony internetowej: https://en.saitama-u.ac.jp/
Liczba stypendiów i długość pobytu: 1 stypendium jednosemestralne
Dla kogo: studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (wymagany ukończony pierwszy rok studiów) i II stopnia
Termin stypendium: semestr letni 2024/25
Uprawnione jednostki UW: wszystkie
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd, podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej / koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (min. 2.4 w skali 4.0); kalkulator średniej ocen: https://www.scholaro.com/gpa-calculator/
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
- Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim);
- Wykaz zaliczeń w tłumaczeniu na język angielski lub japoński; dokument musi zawierać informację o skali ocen i uzyskanej średniej ocen;
- Zaświadczenie o znajomości języka angielskiego: CEFR – poziom B2 lub wyższy; lub znajomości języka japońskiego: JLPT N1 lub N2;
- Oficjalny dokument określający okres nauki studenta, w tym przewidywaną datę ukończenia studiów wydany/zatwierdzony przez dziekanat/sekretariat (w języku angielskim lub japońskim);
- Oświadczenie o posiadaniu środków finansowych zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej (minimum 500,000 JPY na semestr).
Dokumenty wymagane przez uczelnię partnerską: zgodnie z listą zawartą w informatorze dla kandydatów
- Signatures of the Applicant, Advisor/Coordinator, guarantor
- Financial Statement
- Reason for studying in Japan
- Copy of the ID page of passport
- Digital Color Picture Photo
- Academic Reference (Recommendation Letter)
- Health Certificate
- Medical History
Więcej informacji: Factsheet
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
- Organizacją wizy i podróży osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie;
- Zatwierdzenie wybranych kursów oraz zaliczenie zajęć na UW za okres pobytu za granicą należy uzgodnić z KJD lub koordynatorem ds. mobilności w jednostce macierzystej;
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną powinny zostać złożone przez osoby nominowane przez system SpeedVisa do dnia 01.11.2024 r. Link do systemu zostanie udostępniony nominowanym studentom.
- Dodatkowe informacje zostaną przesłane nominowanym studentom.
- Przed wyjazdem student zobowiązany jest do zawarcia umowy z UW (BWZ), a także do przygotowania Porozumienia o Programie Studiów (Learning Agreement) – kopię dokumentu zaakceptowanego przez obie strony należy dostarczyć do BWZ w ciągu 3 tygodni od rozpoczęcia wymiany.
Termin składania wniosków do BWZ: 20.08.2024 r. do godz. 23:59. Dokumenty niekompletne, złożone po terminie lub przesłane na inny, niż wskazany w ogłoszeniu adres, zostaną odrzucone z powodu niespełnienia wymogów formalnych.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (jedna wiadomość ze wszystkimi wymaganymi załącznikami w formacie PDF) należy składać w formie elektronicznej na adres bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl, używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)
W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 24).
Koordynator wymiany:
Dominika Frąk-Dudzińska, email: dominika.frak-dudzinska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 007
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, 2 piętro, pokój 24