McGill University, Montreal, Kanada
Opublikowano: 10.07.2025
Adres strony internetowej: https://www.mcgill.ca/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr letni 2025/2026 (styczeń – kwiecień 2026)
Liczba miejsc: 1 stypendium jednosemestralne
Dla kogo: studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (po ukończeniu pierwszego roku studiów)
Uprawnione jednostki/dziedziny: wszystkie w ramach dziedzin oferowanych przez uczelnię przyjmującą (więcej informacji o ograniczeniach dla studentów zagranicznych: Factsheet)
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej;
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student;
- Studenci są zobowiązani do wykupienia McGill International Health Insurance Plan
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 4,00);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej;
- Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach;
- Potwierdzenie znajomości języka angielskiego zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej Factsheet (wymagany poziom min. B2/C1,więcej informacji na stronie uczelni partnerskiej, testy wykonane ponad dwa lata przed złożeniem aplikacji na wymianę, nie będą brane pod uwagę).
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
- Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany;
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej;
- Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ);
- Nominowana osoba zobowiązana jest dostarczyć uczelni przyjmującej komplet wymaganych dokumentów do dnia 01.10.2025, zgodnie z informacjami na stronie: https://www.mcgill.ca/mcgillabroad/come-mcgill/request-exchange. Lista wymaganych dokumentów:
-
- Formularz aplikacyjny online;
- List nominacyjny;
- Certyfikat znajomości języka angielskiego;
- Transcript of Records w języku angielskim;
- Dodatkowe dokumenty, które mogą być wymagane na poszczególnych wydziałach.
- Więcej informacji dostępnych jest na stronie uczelni partnerskiej oraz w Factsheet
Termin zgłoszeń: poniedziałek 11 sierpnia 2025 r, do godz. 12:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: Kanada – McGill University – semestr letni 2025/2026) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.
Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.