Projekty międzynarodowe
UWAGA: W sprawach dotyczących projektów: prosimy o kontakt z Biurem ds. Wspomagania Rozwoju. W przypadku zainteresowana ubieganiem się o fundusze w ramach programów edukacyjnych należy podjąć następujące działania: Na przystąpienie do projektu musi wyrazić zgodę prawny przedstawiciel uczelni, tj. prorektor ds. współpracy i spraw pracowniczych Skan wniosku złożonego w systemie programu Erasmus+ należy przesłać do Biura Współpracy z Zagranicą na adresy: joanna.wiszniewska@adm.uw.edu.pl oraz international@adm.uw.edu.pl 1. Informacje Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) – Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności (w tym komunikaty, zaproszenia do składania wniosków, wyniki konkursu wniosków) znajdują się na 2. Terminy składania wniosków w poszczególnych akcjach i działaniach programu Erasmus+ 3. Najczęściej zadawane pytania na temat projektów Akcji 1 i 2 oraz działań Jean Monnet finansowanych z programu Erasmus+ 2021-2027 4. Potrzebne dane 5. Szczegółowych informacji na temat poszczególnych typów projektów Programu Erasmus+ Szkolnictwo wyższe udzielają także pracownicy Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (Zespołu Mobilności szkolnictwa wyższego i Zespołu Partnerstw strategicznych) pod adresem: he@erasmusplus.org.pl lub na pytania wysłane na indywidualny adres e-mailowy: https://erasmusplus.org.pl/kontakt . "Background and Experience"
Please briefly present the partner organisation - University od Warsaw (propozycja BWZ) Founded in 1816, the University of Warsaw (UW) is Poland’s largest and most prestigious university. It is a public higher education institution that is research-oriented and mobility-friendly. From its inception, UW has played a significant role in the intellectual, political, economic, social, and cultural life of Poland. According to international rankings, it is the best university in Poland and one of the leading institutions in this region of Europe. In addition, UW holds very good positions in comparative evaluations of the quality of education, in particular study programmes, such as the Quacquarelli Symonds World University Ranking and Eduniversal Best Masters and MBA Worldwide. QS World University Rankings 2024: UW is ranked 262nd globally, which is an improvement of 22 positions from the previous year. It is ranked 110th in Europe and remains the top university in Poland. QS World University Rankings by Subject 2024: UW has been evaluated in 25 subjects, with the highest rankings in Anthropology, Archaeology, History, Linguistics, and Modern Languages. UW occupies the first place in the national academic rankings. Its faculties hold national and international accreditations, such as EQUIS, AMBA, AASBI; it has created 24 spin-off companies. UW was awarded the Erasmus Charter for Higher Education and the HR Excellence in Research title by the European Commission. The UW community comprised 36 300 students and 1742 doctoral candidates, including 3662 foreigners. Diplomas were awarded to 8120 graduates. UW employs 8090 people, including 4054 academic teachers (more than 520 professors). UW is a member of the 4EU+ European University Alliance which is a transnational strategic association of Charles University in Prague, Heidelberg University, Paris-Panthéon-Assas University, Sorbonne University in Paris, the University of Copenhagen, the University of Geneva, the University of Milan, and the University of Warsaw. The 4EU+ Alliance has one vision: to create one comprehensive research-intensive European University through a new quality of cooperation in teaching, education, research and administration. UW is a member of almost 100 international research networks, including: European University Association (EUA), Network of the Universities from the Capitals of Europe (UNICA), European University Foundation (EUF), Central Europe Leuven Strategic Alliance (CELSA), Heads of University Management & Administration Network in Europe (HUMANE), Magna Charta Observatory of Fundamental University Values and Rights, Network on Humanitarian Action (NOHA). UW participates in the “Excellence initiative – research university (2020-2026), organized by the Polish Ministry of Education and Science and aims to develop research in five priority areas: (1) Science for the Planet, (2) Beyond Micro and Macro Worlds,(3) The Challenge of Petabytes, (4) The Humanities. (5) Responding to Global Challenges. The UW encompasses 25 faculties and over 30 independent teaching and research units; offers 42 English-language programmes. The scholars participate in over 1600 projects financed by national or international research programmes, such as EU framework programmes, European Science Foundation, European Cooperation in the Field of Scientific and Technical Research, European Molecular Biology Organization. The UW cooperates with over 1000 international and domestic partners. UW is the most active and successful university in Poland in terms of participation in European Union programs which is demonstrated by the following selected data: What are the activities and experience of the partner organisation in the areas relevant for this project? What are the skills and/or expertise of key persons involved in this project? Wypełnia osoba odpowiedzialna za realizację projektu przez jednostkę organizacyjną UW. Projekty o charakterze edukacyjnym na Uniwersytecie Warszawskim należy realizować zgodnie z Procedurą „Projekt przyjęty do realizacji i co dalej? – krok po kroku”. Wyniki konkursów prowadzonych przez Komisję Europejską ogłaszane są na stronie Dyrekcji Generalnej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) i na stronie Erasmus+ . Wyniki konkursów prowadzonych przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA) ogłaszane są na stronie Agencji. Informacja o wyniku przesyłana jest do wnioskodawcy za pośrednictwem systemu teleinformatycznego NAWA. Projekty koordynowane przez BWZ Project results: API online short module programmes: Towards a Green and Sustainable World, Sorbonne University, 5-9 July 2021 Sociology of Elites: Case Studies and Methods, University of Warsaw, 30 September -1 October, 7-8, 14-15 October 2021 Academic Writing: Making your readers care, understand, and remember, Charles University, 25, 29 October, 1, 5, 8 November 2021 From Bench to Paper – Scientific Writing for Health and Life Sciences, Heidelberg University, 22-26 November 2021 Protocol, Reviewing, Ownership and Publishing in Experimental Research – PROPER, Charles University, 6-9 December, 2021 Hitchhiker‘s Guide to Test Development, Charles University, 1, 8, 15 December 2021 Childbirth and the Pelvic Floor, Charles University, 1-2 March 2022 „Conceive a coherent teaching” – resource for teaching created by Sorbonne University ACA, What’s new in Brussels? Recent developments in European policies and programmes, Brussels, 24 January 2020, participation in the panel “European Universities Initiative: diverse models for the future programme” NAFSA 2020 Annual Conference and Expo, 24-29 May 2020, online poster presentation on API “How to Support Internationalization Through Innovative Short Module Programmes” Report on a comparative analysis of current practices in Erasmus Staff mobility at European Higher Education Institutions. Więcej informacji o projekcie REALISE „Realising the potential of the International mobility of staff in higher education”. Założony w 1816 roku Uniwersytet Warszawski (UW) jest największą uczelnią w Polsce i najlepszym ośrodkiem naukowym w kraju. Od początku swojego istnienia Uniwersytet odgrywa znaczącą rolę w życiu intelektualnym, politycznym i kulturalnym kraju i jest powszechnie uznanym, jednym z najlepszych uniwersytetów w Europie Środkowej. Społeczność akademicka UW składa się z: 7.300 pracowników, 45.430 studentów studiów licencjackich i magisterskich, 3.040 doktorantów (w tym łącznie 4.800 studentów zagranicznych) oraz 3.000 słuchaczy studiów podyplomowych. Uniwersytet posiada 21 wydziałów oraz 30 jednostek naukowo-dydaktycznych, w których prowadzone są studia i badania w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, ścisłych i przyrodniczych. UW aktywnie uczestniczy w programach edukacyjnych Unii Europejskiej, w tym od 1998 roku w programie Erasmus. Podczas realizacji projektu UW współpracował z 422 uczelniami w ramach 1.279 umów międzyinstytucjonalnych Erasmus+ oraz 158 innymi organizacjami. Zrealizowanych zostało łącznie co najmniej 2.552 mobilności (dane bez przyjazdów typu STT i SMP), w tym 1.569 wyjazdów studentów i pracowników oraz 983 przyjazdów (w tym 832 studentów na studia i 151 nauczycieli w celu prowadzenia zajęć). 985 studentów UW wyjechało na zagraniczne studia, 191 studentów i absolwentów na praktykę; 241 razy nauczyciele akademiccy poprowadzili zajęcia w uczelniach zagranicznych, 152 pracowników zostało skierowanych na szkolenia. 113 studentów uzyskało wyższe stypendium z tytułu niepełnosprawności (8) lub prawa do stypendium socjalnego (105). Cele projektu zostały w pełni osiągnięte. Jakość badań i kształcenia oraz innowacyjność stanowiły główne kryterium doboru uczelni partnerskich oraz nawiązywania lub kontynuowania współpracy partnerskiej, zapewniającej wartość dodaną wszystkim stronom. Współpraca z partnerami strategicznymi ukierunkowana była na współpracę długotrwałą, wspierającą w szczególności mobilność, oraz na podejmowanie wspólnych różnorakich przedsięwzięć w zakresie kształcenia i badań naukowych. Mobilność studentów i pracowników sprzyjała nabyciu doświadczenia międzynarodowego oraz wzrostowi kompetencji zawodowych, językowych i międzykulturowych. Zarówno mobilność jak i współpraca instytucjonalna realizowana w ramach projektu przyczyniły się także do zwiększenia stopnia umiędzynarodowienia Uniwersytetu oraz do wzrostu jego widoczności na arenie międzynarodowej. We wrześniu 2018 r. Uniwersytet Warszawski złożył raport końcowy z dwuletniego projektu „Erasmus – Mobilność Edukacyjna z krajami partnerskimi” KA107/2016, koordynowanego przez Biuro Współpracy z Zagranicą. Główne cele projektu to m.in.: zwiększenie mobilności studentów i pracowników, umożliwienie im zdobycia doświadczenia międzynarodowego oraz podniesienie kompetencji zawodowych, językowych i międzykulturowych, wzmocnienie współpracy z uczelniami zagranicznymi, podniesienie jakości kształcenia i badań naukowych, zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia UW oraz wzrost rozpoznawalności i budowanie marki za granicą. Uniwersytet współpracował z 25 uczelniami z 16 krajów w ramach umów międzyinstytucjonalnych Erasmus+. Łącznie zostało zrealizowanych 94 mobilności, w tym 32 przyjazdy studentów, 4 wyjazdy studentów na studia, 19 przyjazdów i 17 wyjazdów nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć, 16 przyjazdów i 6 wyjazdów pracowników w celach szkoleniowych (16 uczestników projektu zrealizowało szkolenia w Biurze Współpracy z Zagranicą UW). Dziedziny kształcenia/nauczania/szkolenia to: nauki ekonomiczne, prawo, stosunki międzynarodowe, lingwistyka, zarządzanie, socjologia, pedagogika, japonistyka, polonistyka, geografia, matematyka i orientalistyka. Zainteresowanie uczestników projektu dziedzinami nauki było szerokie i różnorodne. 14 września 2018 r. Uniwersytet Warszawski złożył sprawozdanie końcowe, dotyczące realizacji projektu Komisji Europejskiej Erasmus Mundus A2 SIGMA Agile: „Critical Skills Learning for Innovation, Sustainable Growth, Mobility and EmployAbility in the Multicultural Environment of the Western Balkans”. Partnerstwo składało się z 20 uczelni z Bałkanów Zachodnich i z Unii Europejskiej, UW pełnił rolę koordynatora. Łącznie przyznano 169 stypendiów dla studentów, doktorantów, badaczy i pracowników z uczelni bałkańskich i unijnych. Budżet projektu wynosił 2 999 275,00 euro. Więcej szczegółów o partnerach, celach i rezultatach projektu znajduje się tutaj. Relacje absolwentów EMA2 SIGMA Agile We wrześniu br. Uniwersytet Warszawski (BWZ) złożył raport końcowy z koordynowanego projektu Erasmus Mundus Akcja 2 SALAM 2. Projekt przeznaczony był dla studentów i pracowników z 16 uczelni partnerskich (7 z krajów UE oraz po 3 z Iranu, Iraku i Jemenu). Stypendia SALAM 2 otrzymało 103 uczestników, studentów, doktorantów, nauczycieli akademickich i administracyjnych. W ramach przyznawanych stypendiów, studenci i doktoranci mogli podejmować pełne studia drugiego lub trzeciego stopnia lub uczestniczyć w wymianie studenckiej na wszystkich poziomach studiów w uczelniach partnerskich; pracownicy uczelni uczestniczących w projekcie mogli wyjeżdżać na 6-miesięczne staże badawcze, na miesięczne wizyty szkoleniowe lub studyjne. Więcej informacji nt. projektu SALAM 2 dostępnych jest na stronie www.salam.uw.edu.pl Założony w 1816 roku Uniwersytet Warszawski (UW) jest największą uczelnią w Polsce i najlepszym ośrodkiem naukowym w kraju. Od początku swojego istnienia Uniwersytet odgrywa znaczącą rolę w życiu intelektualnym, politycznym i kulturalnym kraju i jest powszechnie uznanym, jednym z najlepszych uniwersytetów w Europie Środkowej. Społeczność akademicka UW składa się z: 7.200 pracowników, 44,400 studentów studiów licencjackich i magisterskich, 3,200 doktorantów, w tym 4,400 studentów zagranicznych, oraz 3,000 słuchaczy studiów podyplomowych. Uniwersytet posiada 21 wydziałów oraz 30 jednostek naukowo-dydaktycznych, w których prowadzone są studia i badania w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, ścisłych i przyrodniczych. UW aktywnie uczestniczy w programach edukacyjnych Unii Europejskiej, w tym Erasmus, od 1998 roku. Główne cele projektu „Erasmus – Mobilność edukacyjna 2015/2016” to: wzrost mobilności studentów i pracowników; umożliwienie im nabycia doświadczenia międzynarodowego oraz wzrost ich kompetencji zawodowych, językowych i międzykulturowych; zintensyfikowanie współpracy z uczelniami zagranicznymi; wzrost jakości kształcenia i badań; zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia uczelni oraz wzrost jej widoczności na arenie międzynarodowej. Podczas realizacji projektu UW współpracował z 420 uczelniami w ramach 1.100 umów międzyinstytucjonalnych Erasmus+. Zrealizowanych zostało łącznie co najmniej 2.815 mobilności, w tym 1.835 wyjazdów studentów i pracowników oraz 980 przyjazdów (w tym 843 studentów na studia i 137 nauczycieli w celu prowadzenia zajęć). 1.113 studentów UW wyjechało na zagraniczne studia, 296 studentów i absolwentów na praktykę; 263 nauczycieli akademickich poprowadziło zajęcia w uczelniach zagranicznych, 163 pracowników zostało skierowanych na szkolenia. 95 studentów uzyskało wyższe stypendium z tytułu niepełnosprawności (8) lub prawa do stypendium socjalnego (87). Cele projektu zostały w pełni osiągnięte. Jakość badań i kształcenia oraz innowacyjność stanowiły główne kryterium doboru uczelni partnerskich oraz nawiązywania współpracy partnerskiej, zapewniającej wartość dodaną wszystkim stronom. Współpraca z partnerami strategicznymi ukierunkowana była na współpracę długotrwałą, wspierającą w szczególności mobilność oraz na podejmowanie wspólnych przedsięwzięć, kształcenia i badań naukowych. 9 września 2016 roku Uniwersytet Warszawski złożył sprawozdanie finansowe i merytoryczne z realizacji projektu EMA2 SALAM. Skrótowy opis projektu a także jego cele i rezultaty znajdują się poniżej. Typ projektu: Erasmus Mundus Akcja 2 Czas trwania projektu: 48 miesięcy Wysokość grantu: 3 055 775 euro Kraje projektu: Iran, Irak, Jemen Uczelnie partnerskie: uniwersytety z krajów UE – Uniwersytet Warszawski (koordynator projektu), Uniwersytet Algarve (Portugalia), Uniwersytet Deusto (Hiszpania), Uniwersytet Twente – ITC (Holandia), Uniwersytet w Getyndze (Niemcy), Uniwersytet Lille 1 (Francja), Uniwersytet w Lund (Szwecja); uniwersytety z Iraku – Uniwersytet w Bagdadzie, Uniwersytet Salahaddina w Irbilu, Uniwersytet w Dohuku; uniwersytety z Iranu – Uniwersytet Ferdousiego w Meszchedzie, Islamski Uniwersytet Azad (Oddział Nauk Ścisłych i Badań), Uniwersytet Technologiczny im. Khajeh Nasira Toosiego (KNTU), Uniwersytet Shahida Beheshti, Uniwersytet Shahida Chamrana w Ahwazie, Uniwersytet Teherański; uniwersytety z Jemenu – Uniwersytet w Sanie, Uniwersytet w Ibb. Partnerzy stowarzyszeni: Wysoki Komisarz Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców (UNHCR), Polska Akcja Humanitarna Podczas trwania projektu 116 stypendystów z Iranu, Iraku i Jemenu odwiedziło uczelnie z krajów UE w celu odbycia studiów licencjackich, magisterskich i doktorskich a także badań i szkoleń (dotyczy pracowników naukowych po doktoracie (poziom Post-doc) oraz pracowników naukowych i administracyjnych uczelni (poziom staff). Spośród w/w uczestników 57 wzięło udział w wymianie studenckiej odbywającej się na unijnych uczelniach a 36 studiowało na pełnych studiach kończących się dyplomem magistra lub doktora. Cele projektu: Celem projektu SALAM było zapewnienie ciągłości współpracy pomiędzy uczelniami partnerskimi zapoczątkowanej podczas realizacji poprzednich projektów EMA2 dla tego regionu (LOT7, 8, 9 – Iraq, Iran, Yemen oraz EMIIY) koordynowanych kolejno przez Uniwersytet Twente – ITC oraz Uniwersytet w Lund). Projekt SALAM dążył także do zapewnienia ciągłej promocji europejskiego szkolnictwa wyższego oraz mobilności studentów i pracowników, których udział w projekcie (studia, dydaktyka, badania lub/oraz zarządzanie) oraz doświadczenie zdobyte podczas pobytów na uczelniach partnerskich przyczyniły się do rozwoju osobistego uczestników a także polepszenia współpracy zagranicznej i rozwoju krajów trzecich. Projekt SALAM miał na celu również zacieśnianie istniejącej współpracy wśród partnerów biorących udział w poprzednich projektach a także ustanawianie współpracy z kolejnymi uczelniami. Ponadto, projekt SALAM przyczynił się do zwiększania potencjału studentów i pracowników uczelni wyższych na rynku pracy a także zwiększania ich kompetencji interkulturowej. Celem projektu było także zapewnienie zrównoważonego rozwoju edukacji wyższej w Iranie, Iraku i Jemenie a także zwiększenie umiędzynarodowienia uczelni europejskich. Dodatkowo, poza celami ogólnymi projektów EMA2, projekt SALAM był odpowiedzą na potrzeby krajów trzecich w kwestii zapewnienia edukacji i perspektyw rozwoju z uwzględnieniem wymiaru europejskiego. Projekt miał na celu także umożliwienie studentom i pracownikom uczelni europejskich zapoznanie się z kulturami i dorobkiem krajów trzecich. Wszystkie wspomniane wyżej cele projektu miały skutkować skonsolidowaniem współpracy między UE a Iranem, Irakiem i Jemenem poprzez rozwój działań akademickich i tworzenie centrów doskonałości, wnoszenie wkładu w zrównoważony rozwój szkolnictwa wyższego w krajach trzecich a także zwiększanie widoczności europejskiego szkolnictwa wyższego. Rezultaty projektu: Dzięki bliskiej współpracy z partnerami z Iraku i Jemenu a także przy udziale absolwentów poprzednich projektów EMA2 dla Iranu, Iraku i Jemenu, przedstawicielstw UE, UNHCR oraz organizacji pozarządowych, projekt SALAM zdołał dotrzeć do wielu studentów i pracowników uczelni wyższych. Przyczyniła się do tego także intensywna promocja projektu w Internecie. Wdrażanie i realizacja poprzednich projektów EMA2 zagwarantowało, że wszyscy partnerzy biorący udział w projekcie przestrzegają zasad równego traktowania. Zasady te zostały wyraźnie podkreślone podczas fazy implementacji projektu SALAM poprzez m.in. zapewnienie równego dostępu on-line do informacji nt. projektu zarówno dla stypendystów (strona www) jak i administratorów (baza danych używana podczas procesu selekcji kandydatów). Konsorcjum tworzone przez uniwersytety partnerskie SALAM dołożyło wszelkich starań by zapewnić równy udział kobiet i mężczyzn w projekcie poprzez szeroko zakrojoną promocję zarówno bezpośrednią jak i w Internecie, kompleksowy opis realiów krajów UE biorących w projekcie a także informowanie o zasadach równego traktowania. Projekt SALAM promował ponadto Proces Boloński, europejskie szkolnictwo wyższe i jego standardy oraz wartości a także przyczynił się bezpośrednio do rozwoju szkolnictwa wyższego w krajach trzecich oraz pośrednio do rozwoju regionu. Beneficjenci projektu SALAM nabyli nową wiedzę, umiejętności oraz kompetencje, w tym kompetencje kulturowe. Szczególny nacisk kładziony był na realizację mobilności na poziomie magisterskim, doktoranckim oraz post doktorskim, ponieważ beneficjenci kończący te mobilności lub całe programy studiów w największym stopniu mogą przyczynić się do rozwoju krajów trzecich poprzez transfer wiedzy, nowych umiejętności, doświadczenia oraz świadomość konieczności internacjonalizacji oraz ich zastosowanie w wymiarze społecznym, zawodowym oraz osobistym. Uczestnicy ci są lepiej przygotowani do prowadzenia badań, rozwijania karier zawodowych, wnoszenia wkładu własnego w rozwój różnych gałęzi rynku, podejmowania inicjatyw w szkolnictwie wyższym, nauce, biznesie, instytucjach rządowych i pozarządowych. 9 września 2016 r. Uniwersytet Warszawski złożył sprawozdanie końcowe, dotyczące realizacji projektu Komisji Europejskiej Erasmus Mundus A2 SIGMA: „Critical Skills Learning for Innovation, Sustainable Growth, Mobility and EmployAbility in the Multicultural Environment of the Western Balkans”. Partnerstwo składało się z 19 uczelni z Bałkanów Zachodnich i z Unii Europejskiej, UW pełnił rolę koordynatora. Łącznie przyznano 260 stypendiów dla studentów, doktorantów, badaczy i pracowników z uczelni bałkańskich i unijnych. Budżet projektu wynosił 3 863 657 euro. Więcej szczegółów o partnerach, celach i rezultatach projektu znajduje się tutaj. 29 lipca 2016 r. Uniwersytet Warszawski złożył sprawozdanie finansowe i merytoryczne projektu Erasmus – Mobilność edukacyjna 2014/2015. Poniżej znajduje się opis projektu i jego rezultatów. „Założony w 1816 roku Uniwersytet Warszawski (UW) to największa uczelnia a także lider kształcenia oraz badań w Polsce. Od początku swojego istnienia Uniwersytet odgrywa znaczącą rolę w życiu intelektualnym, politycznym i kulturalnym kraju i jest uznanym ośrodkiem akademickim w Europie Środkowej. Co roku Uniwersytet kształci 45 tys. studentów studiów licencjackich i magisterskich, 3.2 tys. doktorantów, 3.8 tys. słuchaczy studiów podyplomowych. 3.6 tys. nauczycieli akademickich prowadzi zajęcia i badania w zakresie nauk humanistycznych, społecznych i przyrodniczych oraz licznych interdyscyplinarnych dziedzinach, łączących wiedzę z różnych dyscyplin naukowych. Uniwersytet bierze aktywny udział w programach edukacyjnych Unii Europejskiej, w tym Erasmus od 1998 rok. Główne cele projektu „Erasmus – Mobilność edukacyjna 2014/2015” to: wzrost mobilności studentów i pracowników; umożliwienie im nabycia doświadczenia międzynarodowego oraz wzrost ich kompetencji zawodowych, językowych i międzykulturowych; zintensyfikowanie współpracy z uczelniami zagranicznymi, podniesienie jakości kształcenia i badań, zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia uczelni i wzrost jej widoczności na arenie międzynarodowej. W trakcie projektu UW współpracował z 420 uczelniami w ramach 1.100 umów międzyinstytucjonalnych Erasmus+. Zrealizowanych zostało łącznie co najmniej 2.697 mobilności, w tym 1.855 wyjazdów studentów i pracowników (o 286 więcej niż wynikało to z umowy finansowej) oraz 842 przyjazdy (w tym 726 studentów na studia i 116 nauczycieli w celu prowadzenia zajęć). 1.128 studentów UW wyjechało na zagraniczne studia, 362 studentów i absolwentów na praktykę, 224 nauczycieli akademickich UW poprowadziło zajęcia w uczelniach zagranicznych, 141 pracowników zostało skierowanych na szkolenia. 98 studentów uzyskało zwiększone stypendium z tytułu niepełnosprawności lub prawa do stypendium socjalnego. Cele projektu zostały w pełni osiągnięte. Jakość badań i kształcenia oraz innowacyjność stanowiły główne kryterium doboru uczelni partnerskich oraz nawiązywania współpracy partnerskiej, zapewniającej wartość dodaną wszystkim stronom. Relacje z partnerami strategicznymi skierowane są na długotrwałą współpracę, wspierającą w szczególności mobilność oraz na podejmowanie wspólnych przedsięwzięć, kształcenie i projekty.” Zapraszamy do zapoznania się z rezultatami innych projektów dotychczas finansowanych w ramach programu Erasmus+ oraz informacjami dotyczącymi upowszechniania rezultatów.
Zachęcamy do zapoznania się z dokumentami.
W związku z tym należy wypełnić wniosek o wyrażenie zgody na uczestnictwo w projekcie.
Wniosek o wyrażenie zgody na uczestnictwo w projekcie i posiadaną dokumentację dotyczącą projektu należy przekazać do Biura Współpracy z Zagranicą w formie skanu.
Informacje na temat osiągniętych rezultatów znajdują się także na stronie projektu