Podróże służbowe – Komunikaty

Komunikat z dnia 03.02.2017 r.

Komunikat Biura Supertour Zmiany w fakturowaniu biletów LOT

Supertour informuje, że w związku z ustawą o Jednolitym Pliku Kontrolnym, której zapisy od nowego roku objęły również Supertour, biuro zobowiązane jest do osobnego fakturowania sprzedaży własnej i agencyjnej na rzecz polskich podmiotów gospodarczych. Oznacza to w praktyce, że za zakupione w biurze Supertour bilety lotnicze na połączenia PLL LOT będą Państwo otrzymywali dwie faktury: jedną wystawianą przez naszą firmę w imieniu i na rzecz PLL LOT na kwotę biletu i drugą wystawianą w imieniu PTH „Supertour” na kwotę opłaty transakcyjnej. Oznacza to również, że Ci z Państwa, którzy otrzymywali faktury zbiorcze, będą otrzymywali teraz osobno faktury zbiorcze za bilety PLL  LOT i osobno za bilety innych linii lotniczych.

Komunikat z dnia 30.06.2016 r.

Komunikat Biura Supertour – Dodatkowa opłata za przeloty Norwegian airlines

Biuro Supertour informuje, że wszyscy pasażerowie, którzy podróżowali tanimi liniami Norwegian i odlatywali z lotnisk norweskich od 01.06.2016 r. będą obciążeni dodatkową opłatą w wysokości 80 NOK –ok 40 PLN.
Dotyczy to również pasażerów, którzy odbyli już podróż.
W związku z tym Biuro Supertour będzie zmuszone wystawić faktury za dodatkową opłatę.
Więcej informacji znajduje się  poniżej.

Drogi Kliencie,
Z dniem 1 czerwca 2016 r. został wprowadzony przez rząd norweski podatek pasażerski w wysokości 80 koron od każdego pasażera wylatującego z norweskiego lotniska. W przypadku lotów krajowych w Norwegii, będzie miał zastosowanie również VAT w wysokości 8 koron (NOK). Z tej opłaty zwolnieni są pasażerowie wylatujący ze Svalbardu i dzieci w wieku poniżej dwóch lat.
Przeczytaj informacje o nowym podatku tutaj.
Z przykrością informujemy, że jesteśmy zobowiązani pobrać ten podatek pasażerski w imieniu rządu norweskiego. Podatek przekazywany jest na rzecz skarbu państwa, a nie linii lotniczej Norwegian. Rząd norweski uchwalił nowy podatek z mocą wsteczną dla wszystkich pasażerów podróżujących od 1 czerwca 2016 r.
Aby przeprowadzić to jak najprościej dla wszystkich stron jesteśmy zmuszeni zastosować tę samą formę płatności, która została zastosowana przy zakupie biletów Norwegian. Transakcja zostanie przeprowadzona w krótkim czasie.
Wszystkie linie lotnicze usilnie próbowały zapobiec wprowadzeniu tego podatku, i jeszcze raz chcielibyśmy przeprosić za wszelkie niedogodności z tym związane.
Z poważaniem,
Norwegian

 

Komunikat z dnia 17.03.2016 r.

Biuro Supertour – zmiana lokalizacji oddziału w Atrium. Od 29.03.2016 zapraszamy do oddziału przy ul. Grójeckiej 5.

Biuro Supertour informuje, że oddział w Atrium (Al. Jana Pawła II 27)  zmienia dotychczasową lokalizację. Oddział w Atrium będzie czynny  jeszcze do 25.03.2016, do godz.13:00.

Od 29.03.2016 zapraszamy do oddziału przy ul. Grójeckiej 5, od poniedziałku do piątku w godz. 09:00 – 18:00, w soboty w godz.10:00-14:00. Wszystkie numery telefonów oraz adresy mailowe do pracowników biura Atrium pozostają bez zmian.
Oznacza to, że oddział przy ul. Grójeckiej 5 będzie jedynym biurem dostępnym dla osób, które osobiście załatwiają sprawy związane z przelotem oraz jedynym biurem dyżurującym w soboty.

Przypominamy, że głównym biurem, które realizuje zamówienia UW (mailem, faxem lub telefonicznie)  jest oddział przy ul. Niemcewicza 26 (pon- pt 09:00 – 18:00).
Osoby zainteresowane zakupem biletów PKP prosimy o mailowy/faxowy lub telefoniczny kontakt z biurem przy ul. Niemcewicza 26.
Możliwy jest osobisty odbiór biletów kolejowych, ale tylko w przypadku wcześniejszych  ustaleń mailowych/faxowych.

 

Komunikat z dnia 04.01.2016 r. 

PTH Supertour – nowe druki zlecenia zakupu biletu od 2016 roku

29 grudnia 2015 r. został podpisany z Przedsiębiorstwem Turystyczno – Handlowym „Supertour” Sp. z o.o. Aneks nr 1 do umowy nr DZP-362-107/2013 z dnia 7.03.2014 r., który wprowadza nowe druki „Zlecenia zakupu biletu” oraz „Zlecenia zakupu biletu na przelot tanią liną lotniczą”.
Modyfikacja druków podyktowana jest wymogami narzuconymi przez linie lotnicze podawania dodatkowych danych o pasażerach.

 

Serwis MSZ Odyseusz

Ministerstwo Spraw Zagranicznych zachęca do korzystania z systemu Odyseusz wszystkich, którzy przebywają lub planują pobyt poza granicami Polski.

W przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych za granicą, MSZ będzie mógł podjąć z Państwem kontakt, udzielić niezbędnych informacji oraz pomocy poprzez właściwą placówkę dyplomatyczno-konsularną.

 

Komunikat z dnia 25.09.2015 r. 

Zmiany warunków taryfowych LOT dotyczące terminu wystawienia biletu po dokonaniu rezerwacji

Informujemy, iż od 23 września 2015 r. w Polskich Liniach Lotniczych LOT S.A. obowiązują nowe warunki stosowania taryf lotniczych oraz terminy wykupienia biletów.

W zależności od klasy rezerwacyjnej mają zastosowanie następujące zasady:

Klasy rezerwacyjne – C, D, A, P, Y, B, M
Wystawienie biletu do 72 godzin od momentu założenia rezerwacji (jeśli do godziny wylotu jest mniej niż 72 godziny, wystawienie biletu musi nastąpić jednocześnie – w momencie założenia rezerwacji).

Klasy rezerwacyjne – Z, R, E, H, K, Q, W, V, S, T
Wystawienie biletu do 48 godzin od momentu założenia rezerwacji (jeśli do godziny wylotu jest mniej niż 48 godzin, wystawienie biletu musi nastąpić jednocześnie – w momencie założenia rezerwacji).

Klasy rezerwacyjne – O, U, L
Wystawienie biletu musi nastąpić jednocześnie – w momencie założenia rezerwacji.

Bilety lotnicze wystawiane według rezerwacji założonych przed wprowadzeniem zmian, mogą być wystawione zgodnie z poprzednimi zasadami.

 

Komunikat z dnia 07.09.2015 r. 

Restrykcyjne regulacje LOT dotyczące terminu wystawienia biletu po dokonaniu rezerwacji

Biuro „Supertour” informuje o nowych, restrykcyjnych zasadach dotyczących terminu wystawienia biletów lotniczych LOT. W zależności od klasy rezerwacyjnej mają zastosowanie następujące zasady:

Klasy rezerwacyjne – C, D, A, P, Y, B, M:
bilet musi być wystawiony w ciągu 72 godz. od założenia rezerwacji.

Klasy rezerwacyjne – Z, R, E, H, K, Q:
bilet musi być wystawiony w ciągu 24 godz. od założenia rezerwacji.

Klasy rezerwacyjne – W, V, S, T:
rezerwacja i wystawienie biletu muszą nastąpić w tym samym dniu.

Klasy rezerwacyjne – O, U, L:
rezerwacja i wystawienie biletu muszą nastąpić w tym samym czasie.

W związku z powyższymi zmianami Biuro „Supertour” informuje, że:
– nie będzie możliwe odnawianie rezerwacji;
– po upływie równo 24 lub 72 godz. rezerwacje będą automatycznie anulowane przez LOT;
– w przypadku opcji rezerwacji i wystawienia biletu w tym samym czasie –rezerwacja bez wystawionego biletu zostanie automatycznie anulowana po 30 min. przez LOT.

 

Komunikat z dnia 30.04.2015 r.

Zasady rezerwacji i realizacji zakupów dokonywanych za pośrednictwem PT-H Supertour

Biuro Współpracy z Zagranicą uprzejmie prosi o stosowanie poniższych zasad przy rezerwacji i realizacji zakupów dokonywanych za pośrednictwem PT-H Supertour:

  • Najdogodniejszą formą rezerwacji miejsca na przelot samolotem jest wysłanie e-maila na adres: bilety.lotnicze@supertour.pl.
  • Dla osób, które preferują kontakt telefoniczny pracownicy biura Supertour są dostępni pod numerem telefonu: 22 55 66 333 oraz pozostałymi numerami, zgodnie z wykazem.
  • Po otrzymaniu przez pracownika/studenta UW  informacji dot. ostatecznej wersji rezerwacji i jej sprawdzeniu, należy  przesłać zlecenie na zakup biletu najpóźniej w ostatnim dniu ważności rezerwacji.
  • Zakup biletów na loty tanimi liniami lotniczymi realizowany jest bez rezerwacji, po przesłaniu przez pracownika/studenta UW zlecenia zakupu biletu na przelot tanią liną lotniczą.
  • Zalecane jest wysyłanie zleceń zakupu drogą elektroniczną (skan zlecenia), ponieważ zlecenia wysłane faksem bywają nieczytelne.
  • Po otrzymaniu biletu należy sprawdzić zgodność danych (imię i nazwisko pasażera, trasa, rozkład lotów, bagaż)
  • W przypadku zamawiania biletu dla cudzoziemca należy wyraźnie zaznaczyć, co jest imieniem (imionami), co nazwiskiem.
  • Osoby, które nie otrzymają biletu w wersji elektronicznej w dniu wysłania zlecenia, proszone są o bezzwłoczne skontaktowanie się z biurem Supertour.
  • Osoby, które same opłacają podróż i otrzymują fakturę na nazwisko (nie na UW) proszone są o przesłanie potwierdzenia opłaty kosztów podróży przelewem w godzinach pracy biura, tj. w dni robocze  od 9:00 do 18:00.

Jednocześnie Biuro Współpracy z Zagranicą przypomina, że zgodnie z Umową zawartą z PT-H Supertour  (§5 pkt 3) pracownik/student UW ma prawo do zakupu biletów lotniczych oferowanych przez inne biuro lub przewoźnika jedynie w przypadku stwierdzenia większej niż 3% różnicy w cenie proponowanej przez Supertour.

UWAGA! Porównując ceny biletów należy uwzględniać standard podróży. Nie należy zatem porównywać ceny biletów oferowanej przez przewoźnika regularnego z ceną biletów oferowaną przez przewoźnika nisko kosztowego.

 

Komunikat z dnia 18.12.2014 r. 

Wizzair wycofał opłatę agencyjną dla biur podróży

Biuro Supertour zawiadamia, że linia lotnicza Wizzair wycofała naliczanie opłat agencyjnych (agency fee) przy zakupie biletów przez biura podróży.

W związku z powyższym ceny biletów w Biurze Supertour oraz opłat za bagaż nie różnią się od cen na stronie www.wizzair.com.

  • Supertour nadal ma możliwość zmiany nazwiska pasażera do 2 godzin po zakupie biletów.
  • wyszukania i sprawdzania wszystkich rezerwacji założonych przez Supertour.

 

Komunikat z dnia 03.07.2014 r.

Wizzair zmienia zasady rozliczania z biurami podróży

Biuro Supertour informuje, że od 01 lipca 2014 r. Wizzair zmienił politykę wobec biur podróży i przy zakupie biletu przez Biuro system automatycznie dolicza tzw. agency fee, jest to kwota ok 60 PLN np. na trasie Warszawa – Londyn.

W cenie zawarty  jest bezpłatny duży bagaż podręczny (max wymiary 56cmx45cmx25cm).

Kupując bilet, Supertour nie może w żaden sposób zrezygnować z opłaty za ten bagaż – tak więc pasażerowie, którzy nie potrzebują zabrać ze sobą większego bagażu podręcznego i tak płacą powiększoną kwotę.

W nowym systemie Supertour ma  możliwość:

  • zmiany nazwiska pasażera do 2 godz. po zakupie biletu
  • wyszukania i sprawdzenia wszystkich  rezerwacji założonych przez Supertour.

Z uwagi na w/w zmiany cena na przelot Wizzairem sprawdzana w Supertour i na stronie Wizzaira różni się. Jeżeli pracownicy nie przewożą powiększonego bagażu podręcznego, taniej jest zakupić bilet na stronie przewoźnika.