Hiroshima University, Japonia
Adres strony internetowej: https://www.hiroshima-u.ac.jp/en
Liczba stypendiów i długość pobytu: 2 stypendia roczne lub 4 stypendia jednosemestralne (w zależności od liczby zgłoszeń)
Dla kogo: studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (wymagany ukończony pierwszy rok studiów) i II stopnia
Termin stypendium: semestr zimowy lub cały rok akademicki 2025/26
Uprawnione jednostki UW: wszystkie
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd, podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej / koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (minimum 3,49);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej oraz wskazaniem wybranej jednostki na uczelni przyjmującej;
- Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród;
- Potwierdzenie znajomości języka:
- angielskiego (co najmniej poziom B2 – TOEFL (iBT): min. 61 / TOEFL (CBT): min. 173 / TOEFL (PBT): min. 500 / IELTS (Academic): min. 5.0);
- japońskiego – Japanese Language Proficiency Test 2nd Grade;
- Oświadczenie o posiadaniu środków finansowych w wysokości wymaganej przez uczelnię partnerską (co najmniej 480,000 JPY na semestr lub 960,000 JPY na cały rok akademicki).
Dokumenty wymagane przez uczelnię partnerską zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie https://www.hiroshima-u.ac.jp/en/husa/abouthusaprogram_top/applprocedure
- Application for Special Auditing Students;
- Checklist for the „Application for Special Auditing Students” Form;
- Certificate of Student Registration;
- Official Academic Transcript (Explanation of grading system and GPA must be attached);
- Letter of Recommendation;
- Proof(s) of Language Proficiency (English or Japanese);
- Copy of HUSA Online Application Form;
- Photo Copy of Passport;
- Photo for Student ID Card.
Więcej informacji: Information Sheet
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych.
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
- Zatwierdzenie wybranych kursów oraz zaliczenie zajęć na UW za okres pobytu za granicą należy uzgodnić z KJD lub koordynatorem ds. mobilności w jednostce macierzystej;
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną nominowany student powinien złożyć do dnia 07.03.2025 r. Szczegółowe wytyczne zostaną przekazane zakwalifikowanym studentom.
- Dodatkowe informacje zostaną przesłane nominowanym studentom.
- Przed wyjazdem student zobowiązany jest do zawarcia umowy z UW (BWZ), a także do przygotowania Porozumienia o Programie Studiów (Learning Agreement) – kopię dokumentu zaakceptowanego przez obie strony należy dostarczyć do BWZ w ciągu 3 tygodni od rozpoczęcia wymiany.
Termin składania wniosków do BWZ: 13.01.2025 r. do godz. 23:59. Dokumenty niekompletne, złożone po terminie lub przesłane na inny, niż wskazany w ogłoszeniu adres, zostaną odrzucone z powodu niespełnienia wymogów formalnych.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (jedna wiadomość ze wszystkimi wymaganymi załącznikami w formacie PDF) należy składać w formie elektronicznej na adres bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl, używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)
W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 24).
Koordynator wymiany:
Dominika Frąk-Dudzińska, email: dominika.frak-dudzinska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 007
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, 2 piętro, pokój 24