Doshisha University, Kyoto, Japonia
Adres strony internetowej: https://www.doshisha.ac.jp/en/
Okres pobytu: semestr zimowy lub cały rok akademicki 2025/2026
Liczba stypendiów i długość pobytu: 2 stypendia jednosemestralne lub 1 stypendium roczne (w zależności od liczby zgłoszeń)
Dla kogo: studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (wymagany ukończony pierwszy rok studiów) i II stopnia
Uprawnione jednostki UW: wszystkie
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
Oferowane programy:
- Global Education Module (GEM): kursy licencjackie w języku angielskim (https://intad.doshisha.ac.jp/intad/en/exchange/cge_curriculum.html)
- Japanese Language and Culture Module (Nichibun): kursy licencjackie i magisterskie w języku japońskim (https://intad.doshisha.ac.jp/intad/en/exchange/curriculum.html )
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd, podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej / koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (minimum 3,49);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
- Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim);
- Potwierdzenie znajomości języka obcego odpowiednio dla:
- Global Education Module (GEM): język angielski na poziomie min. B2
- Japanese Language and Culture Module (Nichibun): potwierdzenie nauki języka japońskiego na uczelni (poziom uniwersytecki) od min. roku w momencie zgłoszenia.
- Oświadczenie o posiadaniu środków finansowych w wysokości wymaganej przez uczelnię partnerską (co najmniej 100 000 JPY na miesiąc).
WAŻNE: Po przyznaniu nominacji nie ma możliwości zmiany programu!
Więcej informacji oraz lista dokumentów wymaganych przez uczelnię zagraniczną: https://intad.doshisha.ac.jp/intad/en/exchange/guidence.html
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
- Organizacją wizy i podróży osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie;
- Zatwierdzenie wybranych kursów oraz zaliczenie zajęć na UW za okres pobytu za granicą należy uzgodnić z KJD lub koordynatorem ds. mobilności w jednostce macierzystej.
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną nominowany student powinien przesłać w zaszyfrowanym pliku (BWZ poda hasło w oddzielnym mailu) do BWZ UW do 10.03.2025 r. Akceptowane będą wyłącznie skany PDF.
- Formularze aplikacyjne i dodatkowe informacje zostaną przesłane nominowanym studentom.
Termin składania wniosków do BWZ: 15.01.2025 r. do godz. 23:59. Dokumenty niekompletne, złożone po terminie lub przesłane na inny, niż wskazany w ogłoszeniu adres, zostaną odrzucone z powodu niespełnienia wymogów formalnych.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (jedna wiadomość ze wszystkimi wymaganymi załącznikami) należy składać w formie elektronicznej na adres bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl, używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)
W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 24).
Koordynator wymiany:
Dominika Frąk-Dudzińska, email: dominika.frak-dudzinska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 007
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, 2 piętro, pokój 24